شناسهٔ خبر: 50576360 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

مرغ منجمد ۵ هزار تومان ارزان شد

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تغییر عرضه قیمت مرغ منجمد از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین فضلی ، مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  گفت: بر اساس آخرین مصوبه تنظیم بازار محصولات کشاورزی عرضه قیمت مرغ منجمد از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان کاهش یافت.

 او بیان کرد: عرضه مرغ منجمد به‌صورت عمده درب شرکت پشتیبانی امور دام  هر  کیلو ۱۸ هزارو ۸۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۲۰ هزار تومان است.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: وضعیت تولیدمرغ استان به‌طور متوسط روزانه حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن است و  این میزان تولید به‌صورت سینوسی گاهی به‌دلایل متعددی، چون دستورالعمل‌های سامانه بازارگاه و قیمت جوجه یکروزه و دیگرعوامل تغییر می‌کند و سبب می‌شود در یک دوره ۱۰ تا ۱۵ روزه کمتر شود، اما میزان تولید در استان نرمال است و برای وقفه پیش آمده در زمان کوتاه از ذخیره راهبردی  در پشتیبانی امور دام استفاده می‌شود.

فضلی اظهار کرد :در مهر ماه بیشتر از نیاز استان جوجه ریزی داشته ایم حدود ۲میلیون و ۸۵۰ هزار تا ۲میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی بوده درصورتی که نیاز استان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه است.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد در آبان ماه هم تا امروز که ۱۳ آبان ماه است حدود ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده و همت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین نهاده‌ها تولیدمرغ در استان روند ثابتی خواهد داشت و کمبود مرغ نخواهیم داشت.

انتهای پیام/غ

نظر شما