شناسهٔ خبر: 50568912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

ایجاد کارگروه ویژه بازماندگان از تحصیل ضروری است

استاندار خراسان‌ رضوی گفت: ضروری است کارگروهی ویژه برای رسیدگی به موضوع بازماندگان از تحصیل در خراسان رضوی تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان‌ رضوی یعقوبعلی نظری عصر چهارشنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به معضل جدی ترک تحصیل در خراسان رضوی گفت: باید موضوع ترک تحصیل بر اساس داده های آماری روشن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و در هر شهرستان به صورت جداگانه اقدام به ارایه راهکار و برنامه شود.

او افزود: با روشن شدن وضعیت این بخش، می‌توان ارایه کمک های معیشتی در استان را نیز برای جبران بخشی از مشکلات و مسائل به این حوزه هدایت کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کرونا یک واقعیت است که بعد از حدود ۲ سال باید آنرا در جامعه مدیریت کرده و زندگی با آن را فرابگیریم، ادامه داد: باید بر اساس این واقعیت بخشها و عرصه های مختلف جامعه را اعم از بازار، آموزش و غیره مدیریت کرد و طبیعی است که نم توان هیچ بخشی را مطلقا محدود کرده و یا رها کرد.

نظری بیان کرد: مسوولان آموزش و پرورش و مدارس باید حتما شاخص های مشترک را در خصوص دانش آموزان و محیط های مدرسه داشته باشند و در موضوع مدرسه، کلاس و دانش آموزان باید از مواجهه انفعالی خارج شده و با پیش بینی و تحلیل به اقدامات پیشگیرانه برسیم.

او تصریح کرد: ما در خصوص شرایط پیش آمده تابع تصمیمات کشوری هستیم و البته هرجا که خلائی وجود داشته باشد، در سطح استان تصمیم گیری خواهیم کرد.  

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی استان خودبه خود همه مدارس و کلاس‌ها تعطیل است، تاکید کرد: طبق برنامه فعلی، متوسطه اول در آذرماه بازگشایی می شود و در خصوص متوسطه دوم و بازگشایی آن در شرایط کنونی از ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس پیروی می کنیم اما تاکید داریم که حتما باید پروتکلهای ابلاغی مربوطه به بهترین شکل اجرا شود.

نظری اظهار کرد: مدیران مدارس باید با والدین دانش آموزان و خانواده آنان ارتباط گرفته و از وضعیت سلامت خانواده و شمار اعضای واکسن زده آنان مطلع شوند، زیرا در شرایط کنونی تامین سلامت دانش آموزان بر عهده مدیر مدرسه و تمامی اولیای مدرسه است.

او با تاکید بر ضرورت واکسینه شدن معلمان و نیز دانش آموزان، به دلیل جنبه اجتماعی و سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: علاوه بر این لازم است دستورالعمل های لازم اجرایی برای بازگشایی مدارس به شکل کوتاه و موثر تهیه و تدوین شود.

 استاندار خراسان‌ رضوی ادامه داد: حضور دانش آموزان در کلاس درس به منظور کاهش تبعات دوری از مدرسه، موضوعی ضروری است که باید با برنامه ریزی های پیشگیرانه قوی همراه باشد.

نظری بیان کرد: حتی برخی خانواده ها و والدین اگر اقدام به واکسن زدن نکرده اند می توان از ظرفیت دانش آموزان و ضرورت تامین سلامت فرزندانشان برای ترغیب آنان استفاده کرد.

انتهای پیام//ف.ب

نظر شما