شناسهٔ خبر: 50562122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

بهره گیری ازظرفیتهای اقوام ومذاهب سیستان وبلوچستان برای تثبیت وحدت

خبرگزاری صداوسیما

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال استفاده از ظرفیتهای بکر و قابل توجه اقوام و مذاهب سیستان وبلوچستان در تثبیت هرچه بیشتر وحدت است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت : ظرفیت یابی امکانات و طرحهای توسعه ای دانشگاههای مذاهب اسلامی از اهداف این سفر است .

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: با توجه به حضور هیاتهای تقریبی کشورهای دیگر در جمهوری اسلامی ایران و ملاقات و برنامه های آنان با علما و بزرگان اهل سنت در مراکز مذهبی و دانشگاهی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان ، نیاز به ایجاد راهکارهایی در این خصوص از طریق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است .

وی تاکید کرد : انقلاب اسلامی ایران سبب تثبیت وحدت مذاهب ، اقوام و طوایف در سراسر کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان شده است .

وی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با وجود اقوام و مذاهب گوناگون نمونه بی نظیر و منحصر به فردی در وحدت و رویه اسلامی است گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با نگاهی ویژه و نو ، با همکاری و همراهی دستگاهها وتشکلهای مردمی در صدد استفاده از ظرفیتهای بکر و قابل توجه اقوام و مذاهب استاندر تثبیت هرچه بیشتر وحدت است .

<div id="video-display-embed-code_7198723"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3266380/7198723?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما