شناسهٔ خبر: 50561421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونمایی از سامانه اسناد جاسوسی آمریکا و کتاب روایت تسخیر به‌ مناسبت ۱۳ آبان

در آستانه روز ملی استکبارستیزی از سامانه‌ اسناد لانه جاسوسی سابق آمریکا و کتاب روایت تسخیر با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، همزمان با ۱۳ آبان و روز ملی استکبارستیزی از کتاب روایت تسخیر و سامانه‌ اسناد لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، جمعی از نمایندگان مجلس و دانشجویان رونمایی شد.

در این کتاب و سامانه اسناد لانه جاسوسی سابق آمریکا منتشر شده است.

*  تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در بخشی از این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و عظمت شهدا، به بیان تاریخچه ای از مبارزات پیش از انقلاب پرداخت و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان را انقلاب دوم خواند که باعث شکوفایی در کشور شده است.

وی با اشاره به سابقه ۴۰ ساله در حوزه دیپلماتیک بین‌المللی گفت: سلطه‌ای که آمریکا به دنبال آن بود، نه تنها امروز کنار رفته است بلکه روزبه‌روز در حال افول است. آمریکا امروز بیش از یک تصویر نیست. مولفه‌های قدرت در این کشور ضعیف‌تر و کشوری انقلابی مثل جمهوری اسلامی در این مولفه‌ها قوی‌تر شده است. کشورمان در مولفه‌های قدرت نرم دست برتر را دارد. قدرت کشوری که با انگیزه ایمان در پی اهدافش است قابل مقایسه با کشوری که با هدف مادی کاری را انجام می‌دهد، نیست.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود، اظهار داشت: این سلطه نمادی بود که باید کنار می رفت.

وی افزود: امروز نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور نمونه ای از تلاش های جوانان باانگیزه جهادی است که در این صنعت گاهی تا ۳ شیفت کار می کنند. ما دستاوردها و توانمندی هایی داریم که در کشور دیگری وجود ندارد. متاسفانه غالباً درباره غنی سازی و سانتریفیوژها صحبت شده است، در حالیکه در بخش "غیر انرژی" دستاوردهای زیادی داریم.

کمالوندی تصریح کرد: ما رادیوداروهای تشخیصی و درمانی برای بیماری های مختلف از جمله سرطان ها را داریم که از نظر کیفیت با بهترین های دنیا رقابت می کنند، بهترین آب سنگین دنیا را داریم که در پیشرفته ترین آزمایشگاه آمریکا آن را تایید کردند، در بحث لیزر و کاربردهای آن در بهداشت و درمان، صنعتی و حتی نظامی حرف برای گفتن داریم. در یک کلام باید گفت پیشرفت‌های این صنعت معجزه‌وار است و صنعتی بالنده و رو به جلو است.

وی گفت: ما مدتی محدودیت داشتیم اما خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد. طبق قانون از ما ۱۲۰ کیلو ۲۰% خواستند، در حالیکه الان از ۲۱۰ کیلو عبور کرده‌ایم. تاکنون ۲۵ کیلو ۶۰% تولید کرده‌ایم که به استثنای کشورهای دارای سلاح هسته ای هیچ کشوری قادر به تولید آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما هر چه در فناوری‌های پیشرفته مثل هسته ای، نانو و... دستاورد و توانمندی داشته باشیم، مثل سلاح است و بازدارندگی ایجاد می کند. در این صنعت، کیفیت ۲۰% از دیگر صنایع بالاتر است. یعنی باید ۱۲۰% به آن اطمینان داشته باشید. به همین دلیل خواستند آن را از ما بگیرند. اما اعتراف کردند که دیگر نمی‌توانند. در این سازمان هر چه اراده کنیم انجام می‌دهیم.

وی افزود: اگر هر کاری را بخواهیم انجام دهیم، با لطف الهی شدنی است. تا وقتی به منشاء قدرت لایتناهی ایمان داریم، قوی هستیم و کسی حریف ما نمی‌شود. ما در سخت‌ترین شرایط جلو می‌رویم. قطار انقلاب در سلامت در حال پیشرفت و متکی به خون شهداء است. دانشجویان هم همین راه را ادامه می دهند.  

گفتنی است این مراسم رونمایی به همت سازمان بسیج دانشجویی در مجتمع 13 آبان ( لانه جاسوسی سابق آمریا) برگزار شد.

همزمان با این مراسم، نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور هم افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما