شناسهٔ خبر: 50560343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کریمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سفارت آمریکا در تهران به جاسوس خانه تبدیل شده بود/ زنده نگه داشتن ۱۳ آبان باید برای ما یک مسئله درجه یک باشد

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف به بیان توضیحاتی درباره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ و دلایل آن پرداخت.

صاحب‌خبر -

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اهمیت یوم الله سیزدهم آبان اظهار کرد:  دشمنی آمریکا با ما دشمنی تازه  و جدیدی نیست. آمریکا از بدو شروع انقلاب اسلامی دشمنی خودش را با ما شروع کرده و متحدین خودش را به هر نحوری با خود همراه کرده است.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف در ادامه بیان کرد: علت اصلی این دشمنی مشخص است، زیرا ایران پیش از انقلاب در واقع یک ایالت آمریکا محسوب می‌شد و این افراد هر نوع چپاولی را در ایران داشته اند و تنها مسئله مادی هم نبوده و از نظر حیثیتی هم هر کاری که خواسته اند در کشور ما کرده اند که یکی از مصادیق آن کاپیتالاسیون بوده است.  

کریمی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها پیش از انقلاب بر اساس قانون کاپیتالاسیون می‌تواستند به هر مسئولی در کشور ما توهین و هتک حرمت کنند خاطر نشان کرد: با رخ دادن انقلاب اسلامی تمامی منافع آمریکا از بین رفت. آمریکا بعد از انقلاب اسلامی و از دست دادن منافعش به این نتیجه رسید که منافعش را در سایر کشور‌های که آن‌ها در آن سلطه داشته نیز از دست خواهد داد.  

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: بنای دشمنی را آمریکا شروع کرده و شاهد بودیم که در دولت‌های اول انقلاب به نحوی نفوذ کرده بود  و برخی از قرارداد‌های خیلی مثبت را دولت موقت منتفی کرد و به صورتی پیش رفت که آمریکا فکر کرد مجددا می‌تواند به کشور ما نفوذ کند.

کریمی اصفهانی با اشاره به اینکه آمریکا دشمنی خودش را به شکل‌های مختلف شروع کرد خاطر نشان کرد: مسئله تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان مسئله‌ای نبود که عادی باشد، زیرا سفارت یک کشور در یک کشور دیگر تبدیل به جاسوس خانه‌ای شده بود که عوامل داخلی را هم به خودش وابسته کرد و سایر سفارت‌ها را هم با خودش همراه کرده بود و سفارت‌های آمریکایی و اروپایی توطئه می‌کردند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید خیلی زود انقلاب ما را سرنگون کرده بودند.  

این فعال سیاسی ادامه داد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی سایر سفارتخانه‌ها فعالیت خودشان را محدود کردند و این محدودیت باعث شد کارهایشان و خیلی از کودتا‌ها و فساد‌ها و فتنه‌ها از بین برود. با توجه به این مسئله و بعد از بسته شدن این سفارت این اتفاقات ریشه کن نشد، ولی محدود شد. به صورت‌های مختلف از طریق سفارت‌های مختلف آمریکا کارهایش را پیش می‌برد و هنوز هم اقدامات آن‌ها تمام نشده و تا جایی پیش رفت که شاهد مسائلی مثل برجام و تحریم و ... هستیم.  

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف  افزود: چون کارشکنی‌های آمریکا هنوز ادامه دارد حتما باید مسئله زنده نگه داشتن ۱۳ آبان برای ما یک مسئله درجه یک باشد که ما بدانیم که فتنه آن‌ها تمام نشده است. امروز هم در دنیا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در سطح جهانی در حال اجراست و بر شدت نفرت ما می‌افزاید و به هیمن دلیل باید مسئله تسخیر لانه جاسوسی را یک مسئله تازه بدانیم و سال به سال آن‌ها را پرشورتر برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما