شناسهٔ خبر: 50549363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادامه واکنش‌ها به گزارش تسنیم؛ احداث "دایک حفاظتی" معمولان تعیین‌تکلیف شود +تصاویر

گروه استان‌ها ــ در پی انتشار گزارش پروژه نیمه کاره دایک حفاظتی معمولان از سوی خبرگزاری تسنیم، تعیین تکلیف پیمانکار و تسریع در روند اجرای آن مورد تاکید برخی از مسئولان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازپلدختر، ساخت دیواره ساحلی شهر پلدختر و دایک حفاظتی شهر معمولان  بعد از گذشت 900 روز از سیل ویرانگر سال 98  نه تنها تکمیل نشده بلکه متوقف شده و مردم نگران سیل دوباره در پاییز و زمستان هستند.

با توجه به توقف دو ماهه ساخت دیواره ساحلی پلدختر و توقف یکساله احداث دایک حفاظتی شهرمعمولان، خبرگزاری تسنیم در گزارش‌هایی با عنوان«شهر معمولان 30 ماه پس از سیل| واحدهای مسکونی بی‌سرپناهان در آستانه فصل بارش و دایک حفاظتی شهر نیمه کاره رها شد» که در 26 مهرماه جاری منتشر شد و گزارش «ساخت دیواره ساحلی شهر سیل‌زده پلدختر متوقف شد! / خودرو‌های خسارت دیده همچنان بلاتکلیف» که در 19 مهرماه منتشر شد و گزارش«ساخت دیواره ساحلی شهر پلدختر متوقف شد؛ دلهره برای سیل دوباره» که در دوم آبان ماه منتشر شد به این موضوع پرداخت.

انتشار این گزارش‌ها واکنش‌های زیادی در استان لرستان داشت و حسن رضائیان فرماندار پلدختر نیز به این گزارش‌های خبرگزاری تسنیم  واکنش نشان داده و خواستار حل سریعتر  مطالبه به حق مردم و مشکلات پساسیل پلدختر شد.

تکمیل دایک حفاظتی دغدغه مردم شهر معمولان

حسن رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم شهر معمولان دایک حفاظتی این شهر است که باید با ضرب العجل پیمانکار این پروژه تعیین تکلیف شود و با یک نگاه جهادی و اثر گذار و در یک بازه زمانی معین به نتیجه برسد.

وی افزود: دیواره گلزار شهدای معمولان شروع و در حال انجام است که باید با شدت و قبل از بارندگی‌ها به نقطه قابل قبولی برسد.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه از بنیاد مسکن انتظار و توقع داریم در بحث دیواره ساحلی شهر پلدختر که در سیلاب خسارت‌های سنگینی به شهر پلدختر وارد کرد اهتمام داشته باشند عنوان کرد: شهرداری باید پای کار بیاید چون مردم ضلع شرقی شهر پلدختر مشکل فاضلاب دارند و چندین بار است که این مشکل ضلع شرقی شهر مطرح می‌شود که باید به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: اگر بارندگی رخ دهد مشکل و گرفتاری برای مردم ایجاد می‌شود بنابراین باید موانع برطرف شود تا آبفا بتواند مسیر خروجی فاضلاب را تسطیح کنند و تمهیدات لازم برای پیشگیری از مشکلات دوباره اندیشیده شود.

رضائیان بیان کرد: بنیاد مسکن با همکاری شهرداری پلدختر پشت دیواره ساحلی را پُر کنند تا هم سطح دیواره شده و برای مردم اتفاق بدی رخ ندهد که انتظار داریم مسئولان به صورت جهادی وارد شده و مشکل ضلع شرقی را برطرف کنند.

رضائیان گفت: روزانه در جاده قدیم پلدختر به خرم‌آباد تصادفات رخ می‌دهد که نباید کم کاری و قصوری در رابطه با احداث جاده جدید رخ دهد با توجه به ملی بودن این پروژه دستگاه های اجرایی باید کمک کنند تا معارضان جاده برطرف شده و در روند ساخت آن تسریع شود.

لزوم احداث پل‌های ارتباطی روستاهای پلدختر

وی تصریح کرد: با گذشت بیش از دو سال از سیل در حوزه راه ارتباطی پل‌های برگلان سوخته و مونه بن لار،دارباغه طایی، چولهول و تودار شاکرمی احداث نشده که توقع داریم راهداری دغدغه مردم این مناطق را برطرف کند، اگر پیمانکار جدی پای کار بود پل مونه بن لار شش ماهه احداث و به نتیجه می‌رسید که به دلایلی دو سال است به تعویق می افتد نباید احداث پل‌ها این مقدار زمانبر باشد.

فرماندار پلدختر خاطر نشان کرد: روکش آسفالت محورهای روستایی که در سیلاب سال 98 تخریب شده باید ترمیم و بهسازی شوند، دو کیلومتر راه ارتباطی روستای چم گردله، راه ارتباطی روستای تیمور آباد، دمرود افرینه، برآفتاب کریمی، چولهول، طولکش، سه راهی بابازید، محور دره شهر و جاده اصلی پلدختر جاده پل زال مشکل دارند که مطالبه مردم پلدختر بهسازی و ترمیم این محورهاست.

رضائیان گفت: منازل سایت شهید سلیمانی معمولان باید تکمیل شوند که از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توقع داریم دستور اکید برای تکمیل این پروژه را صادر کنند چون با توجه به نیمه کاره بودن منازل مردم  زحمات و تلاشهای دولت در این رابطه هدر می‌رود.

وی افزود: چهار روستای بخش معمولان در زیر ترانشه قرار دارند که با مدیرکل بنیاد مسکن و مدیریت بحران استانداری در این رابطه چندین بار مکاتبه صورت گرفته که باید در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/646/س

نظر شما