شناسهٔ خبر: 50539424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان هرمزگان:

۱۵۲هزار تن روغن و برنج با دستور قضایی از گمرک رجایی ترخیص می شود

بندرعباس-ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای ترخیص فوری بیش از ۱۴۰ هزار تن روغن خوراکی و۱۲ هزار تن برنج وارداتی انباشته شده در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی صالحی روز سه شنبه، یک روز پس از دستور رییس قوه قضاییه برای پیگیری چگونگی ورود، نگهداری و ترخیص کالا در گمرکات کشور وسازمان اموال تملیکی، به منظور بررسی آخرین وضعیت کالاهای اساسی انباشته  شده از انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید و تاکید کرد: در صورت ترخیص نشدن  کالاهای اساسی وارد شده توسط بخش خصوصی در مهلت مقرر، این اقلام به عنوان کالای احتکار شده تلقی و طبق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی، ضمن حضور در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های مسوول در محل اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شد اظهار داشت: دستگاه‌های متولی، مکلف هستند نسبت به بسیج تمامی امکانات برای ترخیص فوری اقلام انباشته شده در محوطه و انبارهای گمرک و بندر شهید رجایی که متأسفانه برخی از آن‌ها به علت طولانی شدن مدت نگهداری در معرض فساد و انقضای تاریخ مصرف قرار گرفته‌اند، به سرعت اقدام کنند.

صالحی ، با اشاره به صدور دستور ویژه قضایی برای ترخیص محموله ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی در جریان بازدید قبلی خود از بندر شهید رجایی بندرعباس اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های متولی و رفع موانع موجود، این محموله بزرگ برنج وارداتی ترخیص شده است و جهت کنترل بازار عرضه این محصول به اقصی نقاط کشور ارسال شد که بر اساس گزارش ها، نتایج خوبی را در جهت جلوگیری از گرانی و تثبیت قیمت‌ها به همراه داشته است.

صالحی یادآور شد: با توجه به نیاز مردم به کالاهای اساسی، مشاهده رسوب و نگهداری طولانی مدت و گاهی غیر استاندارد آن‌ها در بنادر و گمرکات که این حجم از سرمایه ملی را در معرض فساد و تضییع قرار داده است به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رییس کل دادگستری هرمزگان با تذکر به مدیران مربوطه، از برخورد جدی دستگاه قضایی با هر نوع ترک فعل و سهل انگاری در تأمین و ترخیص کالاهای مورد نیاز جامعه خبر داد.

صالحی اضافه کرد: با توجه به افزایش حجم حمل یکسره محموله‌های وارد شده به بنادر و نیز کمبود کامیون‌ها جهت حمل این بارها، اداره کل بنادر و دریانوردی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید نسبت به تأمین ناوگان حمل و نقل بار از طریق فراخوان عمومی اقدام کند.

وی همچنین از صدور دستور ویژه‌ به اداره کل پشتیبانی و امور دام هرمزگان برای ترخیص چهار هزار تن ذرت وارداتی خبر داد.

تعیین تکلیف توربین‌های بادی وارد شده به کشور یکی دیگر از محورهای مهم این بازدید بود که با توجه به کاربرد این تجهیزات در زمینه احداث نیروگاه‌های بادی برای تأمین برق، مقرر شد در اسرع وقت؛ به منظور رفع مشکل شرکت وارد کننده، ضمن  نامه نگاری با وزارت نیرو برای گرفتن مجوزهای لازم، از استانداری هرمزگان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع استان، در خصوص نیاز آن‌ها به این توربین‌ها استعلام شود.

‌صالحی همچنین از استقرار یک قاضی در گمرکات و بنادر برای رسیدگی به امور و رفع موانع قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد و تأکید کرد به تمام دادستان‌ها مأموریت داده شده است به صورت مستمر و حداقل هفته‌ای یک بار از گمرکات، بنادر و انبارهای سازمان اموال تملیکی بازدید کنند.

نظر شما