شناسهٔ خبر: 50531110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید دادستان قزوین بر نظارت هوشمند در توزیع مرغ

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: توزیع مناسب و بدون مشکل مرغ نیازمند نظارت هوشمند است و کارکرد‌های سنتی در این خصوص کارساز نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین   در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه توزیع مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی در استان گفت: در زمینه گوشت قرمز و مرغ، مصرف کننده تنها آخر خط را می‌بیند و اینکه چه فعل و انفعالی در روند رسیدن محصول تا دست مصرف کننده قرار می‌گیرد برای مردم اهمیتی ندارد و باید فرآیند به گونه‌ای طراحی شود که مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

وی گفت: شفاف سازی و روان سازی امورات مربوط به تولید و عرضه گوشت قرمز و مرغ باید توسط سازمان‌های مربوطه به وجود بیاید چراکه گاهی اوقات ناهماهنگی بین دستگاه‌ها مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد و موجب التهاب در بازار می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تاکید بر تامین مرغ مورد نیاز بازار استان، اضافه کرد: طبیعی است که محصول تولید شده در استان قزوین در وهله نخست در اختیار مردم استان قرار گیرد و در صورت مازاد در اختیار استان‌های همجوار قرار گیرد و نباید مردم استان در این زمینه کمبودی داشته باشد.

قاسمی اضافه کرد: در زمینه نهاده‌های دامی هزینه‌های زیادی از بیت المال هزینه می‌شود و این هزینه کرد به به این دلیل است که محصولات اساسی با قیمت متعارفی دست مصرف کننده برسد و سفره مردم کوچک نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: در آنجا که دولت از بیت المال هزینه می‌کند تولید کننده در مقابل سهمیه تعلق گرفته مسئول است و حتی اگر بخش خصوصی این نهاده‌ها را دریافت می‌کنند باید خدمات ارائه دهند و نسبت به مردم پاسخ گو باشند.

وی گفت: در زمینه دام با موجود زنده رو به رو هستیم و خدمات باید در ساعات مقرر ارائه شود، در غیر اینصورت مشکلاتی زیادی به وجود می‌آید و کار تامین نیاز بازار را سخت‌تر می‌کند.

قاسمی با اشاره به اینکه خدمات سازمان‌ها با مراکز تولید دام باید در مورد مقرر انجام شود در غیر این صورت خسارات آن برای مردم است، افزود: در اجرای امورات مربوط به دام و طیور باید تمامی دستگاه‌ها همکاری کنند در غیر صورت با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما