شناسهٔ خبر: 50531045 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

صالحی‌امیری: رسالت تاریخ شفاهی ورزش کشف حقیقت است

رییس کمیته المپیک گفت: تاریخ شفاهی ورزش کشف حقیقت است و رسالت ما در این طرح مقابله با موجی از سردرگمی‌ها و اطلاعات نادرست است.

صاحب‌خبر -

«سیدرضا صالحی امیری» روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از نخستین دستاوردهای تاریخ شفاهی ورزش ایران در آکادمی ملی المپیک اظهار داشت: ورزش به عنوان یکی از ارکان هویت فرهنگی ملت، نقش بسیار مهمی در تحولات فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی افزود: شناخت تاریخ شفاهی ورزش ایران، ثبت وقایع تلخ و شیرین و معرفی سرمایه‌های گرانقدر این حوزه اعم از پیشکسوتان، قهرمانان و کارگزاران آن به نسل‌های کنونی و آینده، یک ضرورت انکارناپذیر است.

رییس کمیته ملی المپیک می‌گوید: در سال‌های اخیر کمیته ملی المپیک در راستای ایجاد و گسترش موزه ملی ورزش، ساخت و رونمایی از تندیس‌های بزرگان ورزش، رونمایی و بهره‌برداری از بانک اطلاعات ورزش ایران، ثبت، ضبط، حفاظت و صیانت و انتشار آثار تاریخ شفاهی ورزش ایران را جزو برنامه‌های خود قرار داده است. امروز با مشارکت فعال وزارت ورزش، کمیته ملی پارالمپیک و روسای فرهیخته فدراسیون‌ها این مهم محقق شد.

وی اظهار داشت: در این چهار سال تلاش بر این بود به این پرسش پاسخ دهیم که ریشه و تبار  ورزش ایران کجاست؟ در این راستا موزه ورزش و بانک اطلاعاتی، راه‌اندازی شد و البته در این بین تاریخ شفاهی ورزش ایران نیز از جایگاه مهمی برخوردار است.

نایب رییس کمیته ملی المپیک نیز در ادامه جلسه گفت: حوزه ورزش زنان بعد از انقلاب فعال ظاهر شد و اتفاق‌های تازه‌ای در ورزش زنان رخ داده است.

«طاهره طاهریان» افزود: فضای ورزش برای زنان پس از انقلاب فراهم شد تا جایی که امروز زنان در رویدادهای آسیایی و جهانی و المپیک درخشیدند و اتفاق‌های تازه‌ای در ورزش زنان رخ داده است./ ایرنا

نظر شما