شناسهٔ خبر: 50528772 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر شعبه موسسه خیریه و عام المنفعه دار الاکرام:

کودکی که آموزش درست نبیند در چرخه فقر باقی خواهد ماند

مدیر شعبه موسسه خیریه و عام المنفعه دار الاکرام گفت: هدف موسسه عام المنفعه دار الاکرام آموزش صحیح به دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر است زیرا کودکی که آموزش درست نبیند در چرخه فقر باقی خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مریم تقوی مدیر شعبه خراسان رضوی مکسسه دارالاکرام با بیان اینکه اولین شعبه موسسه عام المنفعه دارالاکرام ایران درسال ۱۳۹۰ در مشهد تاسیس شده است؛ گفت: هم اکنون ۶۵۰ دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر زیر نظر این موسسه هستند.

او افزود: در دارالاکرام از دانش آموزانی که مستعد هستند، اما مشکلات خانوادگی اجازه تحصیل به آنهارا نمی‌دهد حمایت می‌شوند.

مدیر شعبه موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام ادامه داد: چیزی که در این موسسه مورد توجه قرار گرفته کرامت انسانی دانش آموزان است؛ در اینجا اسمی از خیر و خیریه برده نمی‌شود و آن‌ها بورسیه تحصیلی هستند.

تقوی بیان کرد: ما با توزیع صدقات مخالف هستیم و هدف ما توانمند سازی کودکان و کمک به خروج آن‌ها از چرخه فقر است.

او در خصوص عملکرد خیریه و موسسه عام المنفعه دار الاکرام در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: از اسفند ۹۸ بخاطر شیوع کرونا دانش آموزان دارالاکرام که از لحاظ شرایط مالی وضعیت خوبی ندارند و در این دوره ۲۶۳ مورد لپتاپ و گوشی، ۱۵ هزار بسته معیشتی در مشهد، هزار و۴۵۰ بسته معیشتی برای شهرستان ها، ۲۰۰ دانش آموز هر دانش آموز ۲۵۰ تومان کمک هزینه معیشتی، ۲۱۰ میلیون تومان برای ۱۰۵ خانواده وام قرض الحسنه، هزار و ۶۵۰ پک بهداشتی توسط این موسسه به کودکان داده شده است.


مدیر شعبه خراسان رضوی موسسه دارالاکرام با بیان اینکه این موسسه برای مادران سرپرست خانوار باعث اشتغالزایی شده است تاکید کرد: ۱۸۵ مادر سرپرست خانواده با آموزش‌های متنوعی که ارائه شده است شروع به اشتغال کردند.

تقوی اظهار کرد: هم اکنون ۸۱ دانشجو، ۶۱ قبولی کنکور در سال ۱۴۰۰ و ۹۹، ۲۳۰ نفر فارق التحصیل و توانمند که وارد عرصه کار شدند و عضو همیاران هستند نتیجه تلاش‌های این موسسه است.

او در خصوص عملکرد این کودکان در ورزش افزود: ۴ نفر مدال آور در تکواندو، ۱ دانش آموز جزو مخترعین کشور، ۳ نفر از دانش آموزان شاعر و نویسنده هستند.

شعار اصلی دارالاکرام توسعه انسانی؛ از تحصیل کودکان تا شهروندان خوب

مدیر موسسه عام المنفعه دارالکرام ادامه داد: برای دانش آموزان اینجا یک بانک مهربانی هست که در ازای لیاقت خودشان پاداش میگیرند.

تقوی بیان کرد: دارالاکرام یک سازمان مردم نهاد و صد در صد غیر دولتی است و از استانداری خراسان رضوی مجوز گرفته است و منابع مالی این موسسه از طریق خیرین دریافت می‌شود

او تصریح کرد: مردم از طریق پلتفرمی به نام به مهربانی می‌توانند کودکانی که مستعد و دچار مشکلات خانوادگی هستند را معرفی کنند تا زیر چتر دارالاکرام قرار بگیرند.

انتهای پیام//م. ج

نظر شما