شناسهٔ خبر: 50527622 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شناسایی هویت سه شهید دفاع مقدس

دو تن از شهدای گمنام آرمیده در "مسکن مهر فولادشهر اصفهان" و "خراسان شمالی" از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، شهید عبدالکریم آزادیان" که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۶ در "مسکن مهر فولادشهر اصفهان" و "شهید خدارحم گل آور داریونی" نیز که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در "خراسان شمالی" دفن شده بودند، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، دو تن از شهدای گمنام آرمیده در "مسکن مهر فولادشهر اصفهان" و "خراسان شمالی" از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند.

شهید عبدالکریم آزادیان، فرزند حاج محمد، متولد ۱۳۴۲، جمعی تیپ ۳۳ المهدی(عج) از شیراز به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۴ دی ۱۳۶۵ در عملیات المهدی(عج) در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید پس از سال‌ها تفحص، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاشهای انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۶ در مسکن مهر فولادشهر اصفهان دفن شد.

شهید خدارحم گل آور داریونی، فرزند رحمت الله، متولد ۱۳۴۵، از شیراز به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در تک دشمن در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید نیز پس از سال‌ها تفحص، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاشهای انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در خراسان شمالی دفن شد.

روز گذشته (دوشنبه ۱۰ آبان) پس از سال‌ها چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این دو شهید به خانواده ایشان اطلاع داده شد و این خانواده‌ها از چشم‌انتظاری درآمدند.

همچنین یکی از شهدای گمنام آرمیده در "شهر میامی استان سمنان" از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

صفرعلی فیض بیگدلی، فرزند رحیم، متولد ۱۳۰۹، جمعی لشکر ۳۱ عاشورا از قزوین به جبهه اعزام شده و در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمده بود. این شهید در سال ۱۳۹۵ _علیرغم تلاش‌های انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در استان سمنان، شهر میامی دفن شده بود.

شناسایی هویت سه  شهید دفاع مقدس

دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه پس از گذشت ۳۸ سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی شهید فیض بیگدلی به خانواده محترم این شهید داده شد و این خانواده از چشم‌انتظاری درآمدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما