شناسهٔ خبر: 50527429 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیروگاه برق مشهد نیاز به بازسازی دارد

مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان، نیروگاه برق مشهد را بسیار قدیمی و نیازمند بازسازی توصیف و بیان کرد: تحقق این مهم نه تنها در کاهش سوخت مصرفی بلکه در صرفه‌جویی مصرف آب نیروگاه مؤثر بوده و کاهش حجم آلودگی هوای کلانشهر مشهد را در پی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشم مرتضوی مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان گفت: قرار است دولت تا حد ۸۰ درصد وظایف حاکمیتی خود را در حوزه تولید نیروی برق به بخش غیردولتی واگذار کند بنابراین عملیات توسعه نیروگاه‌های کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

او افزود: شرکت تولید برق خراسان بنابر همین برنامه از مدتی پیش درصدد یافتن سرمایه‌گذار خصوصی برای بازسازی نیروگاه قدیمی مشهد است.

مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان ادامه داد: موضوع حضور صنایع انرژی‌بر در برنامه سرمایه‌گذاری به منظور بازسازی و ایجاد نیروگاه‌ها در سطح کشور امسال از سوی دولت مطرح شد تا صاحبان این صنایع در زمینه نصب نیروگاهها، مشارکت پیشتازانه داشته باشند.

"شرکت تولید برق خراسان" نماینده شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

فعالیت  ۹ نیروگاه برق مستقر در سطح استان‌های سه‌گانه خراسان

امیر طالبی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت: موضوع نوسازی نیروگاه‌های قدیمی با هدف افزایش بازدهی و بهره‌وری آن‌ها امری ضروری است.

او افزود: این نیروگاه برق در آن دوره زمانی به دلیل نیاز کشور به برق و شمار نیروگاه‌های موجود، بطور عملی در زمره بزرگترین واحد‌های تولید برق و تامین‌کننده اصلی نیرو در گستره جغرافیایی خراسان پیش از تفکیک به سه استان و همچنین شهرستان پرجمعیت مشهد محسوب می‌شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد ادامه داد: این نیروگاه با اتکا بر همین بازده تولیدی در تمام طول اوجگیری بار مصرف تابستانی در مدار تولید نگه داشته شده است، زیرا خروج نیروگاه مشهد از شبکه تولید و انتقال برق کشور به افت ولتاژ و خاموشی بیشتر در شهرستان مشهد منجر می‌شد.

طالبی بیان کرد: مساله راندمان پایین نیروگاه‌های قدیمی در بیشتر موارد با طرح‌های بهینه سازی حل نمی‌شود، چراکه راندمان نیروگاه‌های قدیمی نمی‌تواند نسبت به رقمی که در طراحی اولیه پیش‌بینی شده، تغییر چندانی داشته باشد.

او با اشاره به بر لزوم افزایش بازده نیروگاه‌های قدیمی با ساخت واحد‌های جدید سیکل ترکیبی تصریح کرد: تلاش ما برای افزایش راندمان با اتکا به تغییرات فنی و سطحی نمی‌تواند تاثیر چندانی بر افزایش راندمان نیروگاه داشته باشد، مذاکرات برای نصب و جایگزینی واحد‌های جدید سیکل ترکیبی در نیروگاه مشهد از سال گذشته تاکنون بین شرکت مادرتخصصی برق حرارتی و شرکت مالک انجام شده و امید است به زودی ساخت واحد‌های جدید نیروگاه مشهد آغاز شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد اظهار امیدواری کرد که با نصب واحد جدید در نیروگاه مشهد که به افزایش راندمان منجر شده و تولید نیروگاه را افزایش خواهد داد، نیاز خط ۶۳ و ۱۳۲ کیلو ولت مشهد با امنیت بیشتری برای سال‌های آینده تامین شود.

انتهای پیام//ا.د

نظر شما