شناسهٔ خبر: 50526059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

رشد ۱۸۳۹ واحدی شاخص کل بورس

چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۱۸۳۹ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحدی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 11 آبان) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1839 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 363 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خودرو، شبندر، شپنا، شپدیس، خساپا و فملی به ترتیب با 505، 403، 323، 252، 195 و 100 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، بركت - گروه دارويي بركت، خساپا – سايپا، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان و غزر - صنعتي زر ماكارون در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه 11 آبان) شاخص کل فرابورس با رشد 1.53 واحدی در ارتفاع 19 هزار و 402 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فرابورس - فرابورس ايران، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، دماوند - توليد نيروي برق دماوند، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان و تاپكيش - تجارت الكترونيك پارسيان كيش در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 10 آبان) شاخص کل بورس در سومین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 15488 واحدی در ابتدای معاملات در ارتفاع یک میلیون و 355 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۲۱ هزار و ۱۱۴ واحد افزایش در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۶۱ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۱۲۲ واحد افزایش به ۳۶۳ هزار و ۱۰۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۹۶۷ واحد رشد به ۲۲۸ هزار و ۸۳۶ واحد رسید. شاخص بازار اول ۲۲ هزار و ۶۶۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ هزار و ۹۱۴ واحد افزایش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد با 3275، فملی با 2335، شبندر با 901، شپنا با 887، نوری با 838، شتران با 810 و وغدیرب ا 643 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بركت - گروه دارويي بركت، كدما - معدني‌ دماوند، خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۵۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۳۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۴۰ واحد، پالایش  نفت اصفهان (شپنا) با ۹۲۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۰۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۶۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۵۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۴۲ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۱۸ واحد، آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۵۱ واحد، صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با ۴۷ واحد و آلومینیوم ایران (فایرا) با ۴۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

روز گذشته نماد گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، معدنی دماوند (کدما)، صنعیت زر ماکارون (غزر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) و آریان کیمیاتک (کیمیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۳۳ ‌میلیون و ۲۱ هزار برگه سهم به ارزش دو ‌هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۳۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

پایان پیام/50

نظر شما