شناسهٔ خبر: 50521626 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

سهام عدالت به همه جاماندگان تعلق می‌گیرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر زمان که موافقت دولت برای پرداخت سهام عدالت به جاماندگان به مجلس اعلام شود، امکان عملیاتی شدن این طرح وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص جزئیات واگذاری سهام عدالت به جاماندگان تصریح کرد: به دلیل فقدان نظام جامع اطلاعات در سال ۸۴، سهام عدالت به برخی افراد در دهک‌های پایین که واجد شرایط دریافت این سهام بوده اند، اختصاص نیافته است.

او ادامه داد:  طبق قانون، سهام عدالت باید به ۶ دهک پایین جامعه تعلق پیدا می کرد. در حال حاضر این سهام به حدود ۵۰ میلیون نفر واگذار شده است اما حدود ۱۵ میلیون نفر از این افراد جزو ۶ دهک پایین جامعه نبوده اند و این یک تخلف در اجرا محسوب می شود.

پورابراهیمی بیان کرد: در مقابل برخی افراد واجد شرایط هم سهام عدالت دریافت نکرده اند . طبق بررسی های به عمل آمده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و یک میلیون نفر ایثارگران سهام عدالت ندارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی برای اصلاح تخصیص سهام عدالت آماده تصویب در صحن علنی مجلس است.

او ادامه داد: با چراغ سبز دولت جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می‌شوند. هر زمان که موافقت دولت در این خصوص به مجلس اعلام شود امکان عملیاتی شدن این طرح فراهم است و  آن را با اولویت واگذاری سهام به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اجرا می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما