شناسهٔ خبر: 50521618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سنجش آمادگی یگان‌های حفاظت گیلان در اطفای حریق جنگل‌ها

رزمایش پدافند غیرعامل و مانور اطفای حریق امروز در پارک سراوان رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حامد اختری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت:رزمایش رزمایش پدافند غیرعامل و مانور اطفای حریق همزمان با هفته پدافند غیر عامل و با هدف سنجش آمادگی یگان‌های حفاظت منابع طبیعی به ویژه در زمان آتش سوزی جنگل‌ها اجرا شد.

او با بیان اینکه در این رزمایش ۱۵ تیم ۵ نفره شرکت داشتند، افزود: علاوه بر نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی؛ نیرو‌های آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، محیط زیست و نیروی انتظامی هم مشارکت داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه پارسال ۱۳۰ هکتار از جنگل‌های استان طعمه حریق شدند گفت: خوشبختانه امسال با تلاش نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی و کمک‌های مردمی تا امروز ۲۵ هکتار از عرصه‌های ملی استان دچار حریق شدند که کاهش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان هم افزود: علاوه بر آمادگی ۱۰۰ گروه یگان حفاظت منابع طبیعی،۲۰۰ تیم همیار طبیعت هم به این افراد در مواقع بحران یاری می‌دهند.

او تصریح کرد: هم اکنون مهم‌ترین مشکل یگان حفاظت منابع طبیعی کمبود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات است که مسئولان باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

 

 


انتهای پیام/م.‌ی

نظر شما