شناسهٔ خبر: 50516854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اصفهان:

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان اصفهان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۱۸ تا ۲۱ آبان‌ماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رضا دهقانی، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از آغاز فرآیند برگزاری سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر اصفهان خبر داد و گفت: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۱ آبان‌ماه امسال  برگزار می‌شود.

وی افزود: سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان اصفهان از طریق فراخوان به اطلاع تمام گروه‌های نمایش استان رسیده است.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در فراخوان منتشر شده، نمایش‌های متقاضی شرکت در جشنواره باید در فاصله زمانی آذرماه ۱۳۹۹ تا آبان‌ماه امسال، اجرای عمومی خود را با حداقل پنج اجرا به پایان رسانده باشند.

دهقانی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره صرفاً نمایش‌های صحنه‌ای پذیرفته و داوری خواهند شد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت دریافت آثار در دبیرخانه، پنجم آبان‌ماه بوده است، گفت: آثار رسیده به جشنواره از تاریخ هفتم تا ۱۲ آبان‌ماه توسط هیئت انتخاب مورد بازبینی و ارزیابی مقدماتی قرار خواهند گرفت که این مهم در حال حاضر از سوی هیئت مورد اشاره در حال انجام است.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: نمایش‌های منتخب از سوی داوران مطرح کشوری مورد ارزیابی نهایی قرار خواهند گرفت و در نهایت، نمایش‌های برگزیده در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر، ۲۸ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد، ۱۳ اثر از شهر اصفهان و ۱۵ اثر از شهرستان‌های استان است.

دهقانی ادامه داد: سه اثر از نجف آباد، یک اثر از پیربکران، دو اثر از داران، دو اثر از فلاورجان، یک اثر از گلپایگان، دو اثر از خمینی شهر، دو اثر از کاشان، یک اثر از شاهین شهر و یک اثر از لنجان به دبیرخانه سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر اصفهان رسیده است.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره تئاتر استانی امسال، بزرگداشت استاد حسن کریمی هسنیجه خواهد بود که سال‌های متمادی در عرصه نمایش حضور فعال و موثر داشته است.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان به‌منظور حفظ و صیانت از ارزش‌های متعالی انسانی و رعایت شئونات و کمالات بشری و اعتقاد به مبانی دین مبین اسلام، به منشور عفاف و حجاب نیز مزین است.


انتهای پیام

نظر شما