شناسهٔ خبر: 50514122 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ناوگان و بنادر شمالی کشور تحریم نیستند/ حمل و نقل دریایی یک قدم از تحریم‌ها جلوتر است

مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش دریایی و فعالان اقتصادی بر خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها بودند اما زنجیره بنادر و دریا و هر آنچه که در این زنجیره حضور دارد همواره یک قدم از تحریم‌ها جلو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر صفایی در مراسم معارفه خود با بیان اینکه به زودی در سازمان بنادر و دریانوردی تیمی از نخبگان دریایی تشکیل می‌دهیم اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های نخبگان حوزه دریایی برای تحقق اهدافمان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران شانیتی جز خدمت به مردم نداریم ادامه داد: فسلفه وجودی سازمان بنادر و دریانوردی سه موضوع مهم سیاست‌گذاری، حمایت و هدایت است که دولت سیزدهم بارها نسبت به این موضوع تاکید داشته است.

مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در بحث حمل و نقل دریایی تجار از مخاطبان اصلی سازمان هستند گفت: بخش دریایی و فعالان اقتصادی بر خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها بودند اما زنجیره بنادر و دریا و هر آنچه که در این زنجیره حضور دارد همواره یک قدم از تحریم‌ها جلو بوده است.

صفایی افزود: به همین دلیل است که هیچ وقت با مشکل انتقال کالا برای صادرات و واردات مواجه نبودیم و توانستیم بر تمام مشکلات ناشی از تحریم فائق بیاییم.

وی ادامه داد: البته امروز که شکل تحریم‌ها تغییر کرده است و دشمن به دنبال این است که با طراحی کریدورهای جدید دریایی ما را به بن بست برساند. بنابراین باید در بخش دریا، ظرفیت‌سازی کنیم که این اقدام منجر به رونق و اشتغال در این حوزه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان دریایی جنوب و شمال کشور اظهار داشت: در حال حاضر ناوگان دریایی ما در خزر مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند و می‌توان در حوزه دریای شمال و توسعه سهم ما از این منطقه اقدامات جدی انجام دهیم.

صفایی با بیان اینکه سن ناوگان کشور بالا رفته است، افزود: اگر نتوانیم هرچه سریعتر درباره کاهش سن ناوگان اقداماتی انجام دهیم، این موضوع در صنعت دریایی کشورمان اثرگذار خواهد بود و مسئله تحریم‌ها هم به آن اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بحث توجه نیروی انسانی فعال در حوزه دریایی است و باید برای دو دهه آینده نیروی انسانی دریایی کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم و در حوزه جذب و آموزش‌ نیروی انسانی اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر تاکید کرد: پیشگیری، مبارزه با فساد، حذف گره‌ها و شفاف‌سازی در مجوزها از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر خواهد بود.

صفایی درباره توجه به سواحل مکران و چابهار خاطرنشان کرد: فعالیت دریایی در سواحل مکران و چابهار راهبردی است که همواره رهبری به آن تاکید داشتند و در راستای تسهیل تجارت با کشورهای همسایه تلاش ما این است که اقدامات جدی انجام دهیم و رسیدگی به مشکلات تجار و تسهیل برای ارتباط آنها با کشورهای همسایه تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: تجار کشورمان به راحتی می‌توانستند از کشور خارج شوند و در سایر کشورها سرمایه‌گذاری کنند اما ماندند و با تحریم‌ها مقابله کنند و وظیفه ما حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران است.

نظر شما