شناسهٔ خبر: 50509808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروههای هنری ۸۵ اجرا در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان داشتند

سنندج - ایرنا - دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: ۴۰ اثر برگزیده پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریکان در طول چهار روز، ۸۵ اجرا در مناطق مختلف این شهر داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبیدلله رستمی روز دوشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: متوسط بازدید از هر نمایش ۸۰۰ نفر بوده که حدود ۶۰ هزار نفر یعنی نیمی از مردم مریوان پای این اجراها نشسته‌اند.

وی افزود: در زمان کرونا یکی از آسیبهای بزرگ، تنهایی، غم و غصه ها و آلامی بود که گریبانگیر مردم و بخصوص هنرمندان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: اگر رسالت هنر را تلطیف فضا و ایجاد شور و نشاط بدانیم، این جشنواره به خوبی به رسالت خود عمل کرده و این را مرهون تلاش همه مسوولان و مردم هستیم.

رستمی با بیان اینکه توسعه زیرساختهای فرهنگ و هنر کردستان در شرایط سخت اعتباری و کرونا بسیار مشکل بود، اضافه کرد: با این حال مسوولان استان با تمام توان خود در کنار پرداختن به زیرساختهای توسعه عمرانی، از فرهنگ و هنر غافل نشدند.

وی گفت: مردم مریوان ثابت کردند که هنر با زندگی و شخصیت انها عجین است.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با ارائه گزارشی درباره جشنواره اظهار داشت: ۲۰۷ اثر متقاضی شرکت در جشنواره بود که در بازبینی ۴۰ اثر برگزیده و در بخش طرح و ایده نمایشنامه نویسی هم ۲ کارگاه مجازی بصورت زنده و مجازی با استقبال خوب هنرمندان برگزار شد.

رستمی با قدردانی از تلاش بی وقفه خبرنگاران در پوشش خبری و تصویری این رویداد هنری گفت: طوفان خبری تئاتر خیابانی را مدیون نگاه حرفه‌ای اهالی رسانه به هنر هستیم.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنج آبان شروع و تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان ادامه داشت.

نمایش‌های راه‌یافته به این جشنواره ۴۱ اثر بوده که ۱۶ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر در بخش آیینی و سنتی، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان، سه اثر در بخش دگرگونی‌های اجرایی و پنج اثر هم در بخش ویژه(ایثار و شهادت) به مرحله نهایی راه یافت. ضمن اینکه بخش برگزیده جشنواره(جشنواره جشنواره‌ها) هم برگزار خواهد شد. ۲۷ اثر خارجی هم متقاضی نمایش است که تعدادی از آنها در فضای مجازی و به صورت آنلاین پخش خواهد شد. 

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما