شناسهٔ خبر: 50501368 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان:

ماه ربیع‌الاول فرصتی برای پرداختن به رسول خدا و سنت‌های نبوی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: ماه ربیع‌الاول بهترین فرصت و زمان برای پرداختن به فضایل رسول گرامی اسلام و سنت‌های نبوی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در مراسم مولودی خوانی که در کانونفرهنگی هنری مسجد اسراء سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در تمام‌ ماه‌ها خداوند همواره برکاتش را برای انسان‌ها ارزانی داشته اما برخی از روزها و ماه‌ها از ویژگی های خاصی برخوردارند، از جمله این ماه‌ها ماه ربیع‌الاول است.

 

وی با بیان اینکه میلاد حضرت محمد(ص) در ماه ربیع باعث خیر و رحمت برای جهانیان شد، عنوان کرد: بنابراین ربیع الاول ماه شادی همه مسلمانان است.

 

گلباغی گفت: ماه ربیع‌الاول بهترین فرصت و زمان برای پرداختن به فضایل رسول گرامی اسلام و سنت‌های نبوی است.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج نیز در این مراسم بیان کرد: مردم کردستان هر ساله در ایام ماه مولود ماه ربیع الاول اقدام به برگزاری جشن های میلاد اشرف مخلوقات حضرت محمد(ص) با ویژه برنامه های مولودی خوانی و دف نوازی و توزیع شیرینی و شربت و نقل میان مردم و عاشقان آن حضرت می نمایند.

 

ساعد موچشی اضافه کرد: نعمت های خداوند متعال بی شمار است، اما از بزرگترین و پر خیر ترین نعمتهایی که خداوند متعال بر ما منت گذاشته و وی را برای هدایت نوع بشر فرستاد پیامبر عظیم الشأن حضرت محمد(ص) است.

 

امام جماعت مسجد حضرت حمزه سنندج نیز در ادامه این مراسم معنوی افزود: باید از فرصت این ماه ربیع‌الاول نهایت استفاده را کرد و در ذکر فضایل و سنت پیامبر که مورد نیاز جامعه ما است بیشتر از گذشته به آن باید پرداخته شود.

 

ماموستا صالح شیخی اذعان کرد: الگوگیری از سیره پیامبر اسلام(صلی الله و علیه و آله و سلم) برای همه ما مسلمانان خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

 

در ادامه این مراسم معنوی از اعضای برتر کانون اسرا و جمعی از فعالان مسجد با دادن لوح تقدیر وهدایایی تجلیل شد.

 

 

 

پایان پیام/713

نظر شما