شناسهٔ خبر: 50485515 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۹.۷ درصدی قیمت برنج ایرانی در مهر ماه ۱۴۰۰

در گروه کالا‌های خوراکی، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ٩,٧ درصد و شیرینی خشک با ٣.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مهر ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

 در گروه نان و غلات، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ٩.٧ درصد، "ماکارونی" با ٤.٧ درصد و "شیرینی خشک" با ٣.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

بیشتر بخوانید

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن، اقلام "ماهی قزل آلا" با ١٤.٠ درصد و "کنسرو ماهی تن" با ١.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه "گوشت گوسفند" و "مرغ ماشینی" با ٠.٥- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با ١٦.٨ درصد، "پنیر ایرانی پاستوریزه" با ٩.٢ درصد و "ماست پاستوریزه" با ٦.٦ درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با ٢١.٢ درصد و "خربزه" با ١٧.٣ درصد است. همچنین در این گروه "انار" با ٩.٢- درصد و "پرتقال" با ٦.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.

همچنین در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "فلفل دلمه ای" با ٢٢.٧ درصد، "کدو سبز" با ١٦.٥ درصد و "گوجه فرنگی" با ١٤.٢ درصد است. همچنین در این گروه "هویج فرنگی" با ١٩.٤- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "رب گوجه فرنگی" با ١٦.٠ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ٨.٠ درصد است.

نرخ کالاهای خوراکی در مهر 1400

انتهای پیام/

نظر شما