شناسهٔ خبر: 50472338 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی/ بارش برف در ارتفاعات البرز

کارشناس هواشناسی گفت: چهارشنبه در برخی مناطق شمال، شمال غرب و غرب کشور بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می شود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان این‌که امشب و فردا در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و برخی مناطق اردبیل و کردستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین در استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان، گیلان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب کشور و سه‌شنبه در شمال غرب خراسان شمالی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور ،خراسان شمالی ، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه ها و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ خواهد داد.

او با اشاره به این‌که روز‌های یکشنبه و دوشنبه در سیستان‌وبلوچستان و شرق خراسان جنوبی سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت گفت: همین افزایش سرعت باد زمینه‌ساز خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از جمله سیستان‌وبلوچستان و شرق خراسان‌جنوبی خواهد شد.

کارشناس هواشناسی با بیان این‌که روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود گفت: پایداری جو هوا زمینه‌ساز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرتردد استان‌های تهران و البرز خواهد شد.

ضیائیان درباره آب و هوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۲۲ درجه و کمترین آن به ۱۳ درجه می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما