شناسهٔ خبر: 50466087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار سمنان: با بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد می‌شود

گروه استانها- استاندار سمنان گفت: ما در استان برای حفظ سلامت ‌مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم و در مرحله اول در خصوص عدم رعایت دستورالعمل ها، تذکر خواهیم داد و در صورت استمرار و بی توجهی، برخورد لازم صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس رنگ بندی کرونایی جدید اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز هستند که باید دستورالعمل‌های متناسب با آن اجرایی شود.

وی افزود: لازم است تا دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی متناسب با وضعیت قرمز، در شهرستان‌های شاهرود و دامغان با توجه به قرار گیری این دو شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، به صورت جدی اجرایی شود.

استاندار سمنان گفت: در حوزه آموزش و پرورش و صنوف، دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص وضعیت قرمز ملاک عمل است.

هاشمی عنوان کرد: ما در استان برای حفظ سلامت ‌مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم و در مرحله اول در خصوص عدم رعایت دستورالعمل ها، تذکر خواهیم داد و در صورت استمرار و بی توجهی، برخورد لازم صورت می گیرد.

وی افزود: در ادامه راه مدیریت مقابله با کرونا، ضروری است تا از پتانسیل بسیج، بهورزان، دهیاران و روحانیت نیز در حوزه روستاهای شهرستان شاهرود و دامغان برای آگاهی بخشی و مدیریت بحث شیوع کرونا بهره ببریم.

استاندار سمنان اظهار داشت: شهرستان های با وضعیت رنگ‌بندی آبی، زرد و نارنجی در استان، باید نسبت به حفظ وضعیت فعلی و تلاش برای بهبود شرایط و کاهش شیوع بیماری و قرار گرفتن در وضعیت های بهتر را در دستور کار قرار دهند و اهتمام جدی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: صدا و سیما به صورت جدی در بحث اطلاع رسانی و جلوگیری از نشر ساده انگاری در بین مردم ورود کرده و اجرای برنامه های ویژه تخصصی کرونا، تحت نظر کمیته علمی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

وی تأکید کرد: اصناف و سازمان صمت استان نیز وظیفه نظارت و بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف را برعهده دارند که لازم است نسبت به این مهم  و بازرسی های سرزده، به صورت شبانه‌روزی اهتمام داشته باشند.

استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها همچنان در بحث فضاسازی شهری در خصوص اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه مقابله با کرونا ورود جدی نداشته و عملکرد قابل قبولی ندارند که لازم است در این مهم ورود کرده و اقدامات جدی را با نصب بنر در اسرع وقت به انجام رسانند.

وی اظهار داشت: لازم است تا کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، بحث هشدار باش را به صورت جدی به منظور جلوگیری از ساده انگاری در بین مردم به انجام برساند.

هاشمی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر نوعی عادی‌انگاری و ساده‌انگاری در سطح جامعه را شاهدیم که باید همگان به بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات خانوادگی، حتی پس از تزریق واکسن اقدام کنیم تا شاهد دستیابی به وضعیت های بهتر رنگ بندی کرونایی و حفظ سلامت مردم و عزیزانمان باشیم.

اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا با جدیت دنبال می‌شود

حسن اسلامیراد رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا نیز اظهار داشت: 84 مصوبه در کمیته امنیتی انتظامی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به صورت 100 درصدی اجرا شده است.

وی افزود: در بحث ایجاد محدودیت‌های ناشی از دستورالعمل‌های بهداشتی، تمامی اقدامات انجام شده است و در حوزه فضای مجازی با اقدامات و شایعه‌ها برخورد صورت گرفت.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بیان کرد: شناسایی و برخورد با سودجویان و احتکار کنندگان در این دوره همواره انجام و در دستور کار قرار دارد.

اسلامی راد گفت: رصد اطلاعات و اخبار به صورت روزانه انجام و به وزارت کشور ارسال می‌شود.

وی گفت: کمیته ‌عملیات روانی نیز برای خنثی‌سازی شایعات و اخبار ناصحیح و ایجاد آرامش در سطح جامعه، فعالیت‌های خوبی ارائه داد.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بیان کرد: هماهنگی برای استقرار نیروی انتظامی به‌منظور اجرای برنامه‌های مراقبتی در دستور کار قرار دارد.

اسلامی راد با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی توسط 256 پایگاه و 5 هزار نفر بسیجی تاکنون اجرایی شد، اظهار داشت: 165 تیم ‌مراقبتی، 425 تیم‌حمایتی، 210 تیم نظارتی و 203 تیم رصد در خصوص طرح شهید سلیمانی تشکیل شد و به انجام اقدامات در حوزه این طرح مشغول شدند.

وی افزود: تعداد 241 هزار و 308 تست pcr در قالب طرح شهید سلیمانی در استان تاکنون صورت گرفته که 46 هزار و 74 مورد مثبت بوده است.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار داشت: در مورد اماکن و اصناف نیز بازرسی و نظارت و تذکرات لازم صورت گرفته و در دستور‌کار قرار دارد و تاکنون 375 پلمپ اماکن متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است.

وی گفت: 152 هزار و 458 نفر در 6 مرکز واکسیناسیون که توسط  سپاه و بسیج راه‌ندازی شد، تا به امروز واکسن کرونا دریافت کردند.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا  اظهار داشت: در بحث رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، تا امروز 363 میلیارد تومان کمک توسط مردم استان جمع‌آوری شده است.

اسلامی راد گفت: 240 تخت بستری، در نقاهتگاه های استان تعبیه شد و طی سالهای 99 و 1400، 177 بیمار سرپایی و 303 بیمار به صورت بستری از این ظرفیت استفاده نمودند.

وی بیان کرد: 2 هزار و 42 تیم رفع آلودگی با حدود 8 هزار و 430 نفر، بالغ بر 2 میلیون لیتر برای ضدعفونی و گند زدایی استفاده نمودند.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزود: در 18 نقطه استان برای بازرسی و محدودیت های ترددی، توسط نیروهای راهور و انتظامی اقدامات صورت‌گرفت.

اسلامی راد عنوان کرد: 9 هزار و 475 بازدید از صنوف تاکنون انجام شده و 4 هزار و 239 تذکر و یک هزار و 119 صورتجلسه تکمیل و 124 صنف پلمپ شده است.

وی بیان کرد: در طول مدت همه گیری ویروس کرونا تا به امروز، در بحث اجرای محدودیت ها، 32 هزار و 603 خودرو تذکر لسانی دریافت و 12 هزار و 136 خودرو نیز به مبدا عودت داده شدند.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: تا به امروز بیش از 3 هزار و 989 نفر از عوامل راهور و بیش از 3 هزار و 45 نفر از عوامل انتظامی در ایستگاه های ایست بازرسی کرونا مورد استفاده قرار گرفتند.

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما