شناسهٔ خبر: 50465765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان:

دستورالعمل مناسب وضعیت قرمز کرونایی در شاهرود و دامغان اجرا شود

سمنان- استاندار سمنان بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های مناسب وضعیت قرمز کرونایی در شاهرود و دامغان تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از ساده‌انگاری بین مردم هشدارهای لازم انتشار داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر شنبه در جلسه هم‌زمان ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس رنگ‌بندی کرونایی جدید اعلام‌شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز هستند، ابراز داشت: می‌بایست دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی متناسب با وضعیت قرمز، در این دو شهرستان با توجه به‌قرارگیری آن‌ها در وضعیت قرمز کرونایی، به‌صورت جدی اجرایی شود.

وی بابیان اینکه برای حفظ سلامت مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم، تذکر در مرحله اول و سپس برخوردارهای لازم با متخلفان صورت می‌گیرد، افزود: در ادامه راه مدیریت مقابله با کرونا می‌طلبد تا از پتانسیل بسیج، بهورزان، دهیاران و روحانیت نیز در حوزه روستاهای شهرستان شاهرود و دامغان برای آگاهی بخشی و مدیریت بحث شیوع کرونا بهره ببریم.

استاندار سمنان بابیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، بحث هشدار باش را به‌صورت جدی به‌منظور جلوگیری از ساده‌انگاری در بین مردم باید به انجام برساند، ابراز داشت: شهرستان‌های با وضعیت رنگ‌بندی آبی، زرد و نارنجی در استان نیز باید نسبت به حفظ وضعیت فعلی و تلاش برای بهبود شرایط و کاهش شیوع بیماری و قرار گرفتن در وضعیت‌های بهتر را مدنظر قرار دهند.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: شهرداری‌ها همچنان در بحث فضاسازی شهری پیرامون اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه مقابله با کرونا ورود جدی نداشته و عملکرد قابل قبولی ندارند که می‌بایست در این مهم ورود کرده و اقدامات جدی را با نصب بنر در اسرع وقت به انجام رسانند.

وی بابیان اینکه نشر ساده‌انگاری در بین مردم اکیداً ممنوع است، افزود: اصناف و سازمان صمت استان نیز وظیفه نظارت و بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف را بر عهده‌دارند که می‌بایست نسبت به این مهم و بازرسی‌های سرزده، به‌صورت شبانه‌روزی اهتمام کافی را داشته باشند.

نظر شما