شناسهٔ خبر: 50463065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توضیح البرهان برای انحلال دولت در سودان

فرمانده ارتش سودان با رد کودتا در این کشور علت انحلال دولت را توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان گفت آنچه اخیرا در سودان رخ داده کودتا نیست بلکه «اصلاح مسیر» است.

البرهان افزود: «هرکس اتقاقات سودان را کودتا بداند اشتباه کرده است، زیرا ما در قدرت هستیم و اگر کودتایی شده بود ما نیز باید تغییر می‌کردیم. آنچه اتفاق افتاده اصلاح مسیر و فرآیند انتقال است.»

فرمانده ارتش سودان در مورد انتقادهای بین‌المللی نسبت به اتفاقات اخیر این کشور افزود: «من انتظار این واکنش‌ها را داشتم، زیرا بسیاری از رسانه‌ها قابل اعتماد نیستند و همچنان بسیاری از واقعیت‌ها نامشخص است.»

وی گفت: «احزاب سودانی نتوانستند ائتلافی شکل داده و در مورد هر موضوعی به اجماع برسند. آنها همچنین نتوانستند در مورد پارلمان و استانداران به توافق برسند و همچنین به هیچ قدرت سیاسی هم نپیوستند.»

البرهان در مورد «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر برکنار شده سودان نیز توضیح داد: «حمدوک از مقر خود خارج شد زیرا مورد تهدید قرار گرفته بود. در واقع برخی گروه‌ها مقابل منزل او تجمع کرده بودند و هنگامی که ما متوجه آن شدیم، اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ و حمدوک را به جای امن منتقل کردیم و اکنون هم به خانه خود بازگشته است.»

نظر شما