شناسهٔ خبر: 50455212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

ریزش ۲۶۳۷ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۲۶۳۷ واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد به ارتفاع یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 8 آبان) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2637 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد به ارتفاع یک میلیون و 391 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 701، شخاراک با 386، نوری با 268، برکت با 191، شفن با 172، شپدیس با 154 و شغدیر با 130 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای كدما - معدني‌ دماوند، بركت - گروه دارويي بركت، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، لپارس - پارس‌ الكتريك‌، كيمياتك - آريان كيميا تك و امين - تامين سرمايه امين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 8 آبان) شاخص کل فرابورس با ریزش 33 واحدی شاخص در ارتفاع 19 هزار و 775 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، فرابورس - فرابورس ايران، گدنا - تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدك، غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 5 آبان) آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته با رشد 369 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 384 واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص بورس در جریان معاملات بازار سرمایه با رشد ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی روبرو شد.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در چهارشنبه 5 آبان به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های نفت پارس، تامین سرمایه امین و پالایش نفت تبریز با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه 5 آبان نمادهای فولاد، نوریف شاراک، کالا و فملی به ترتیب با 366، 184، 173، 108 و 100 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 5 آبان نمادهای فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، كدما - معدني‌ دماوند، كيمياتك - آريان كيميا تك، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو و هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب در صدر لیست نمادهای پربینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۱۰۴میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۹۹میلیارد تومان در ۲۶۴هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۳۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۸۰۸واحد قرار گرفت. در این بازار هم چهارشنبه 5 آبان بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، نفت پاسارگاد و بیمه دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند و در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴میلیارد و ۹۲۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۶۸۹میلیارد تومان در بیش از ۴۵۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۹هزار و ۵۰۰واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۳هزار و ۹۵۱واحد قرار گرفت.

پایان پیام/50

نظر شما