شناسهٔ خبر: 50452120 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا: ممکن است هرگز نتوانیم منشاء کووید-۱۹ را شناسایی کنیم

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش جدیدی از یافته‌ها و نتایج تحقیقات خود درباره منشاء کووید-۱۹ را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی محرمانه و طبقه بندی شده اعلام کرد: منشاء طبیعی و یا نشت آزمایشگاهی در مورد ویروس کرونا هر دو محتمل هستند و برای محققان هر دو نظریه قابل قبول است.

در این گزارش آمده است: این که کدام یک از احتمالات قوت بیشتری دارد و یا اینکه کدامیک را می‌توان به عنوان دلیل اصلی انتشار ویروس در نظر گرفت محل تردید و اختلاف نظر است.

در این گزارش همچنین فرضیه استفاده از ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیکی کاملاً رد و عنوان شده است: افرادی که طرفدار این نظریه هستند به اطلاعات موسسه پژوهشی ووهان دسترسی ندارند و اطلاعات آن‌ها در مورد ویروس ناقص است.

این گزارش در ادامه تحقیقات دولت بایدن در مورد منشاء اصلی ویروس کرونا و احتمال نشت آن از آزمایشگاه ووهان چین است. برخی از آژانس‌های جاسوسی آمریکا به شدت طرفدار این نظریه هستند که کرونا منشاء طبیعی دارد و هیچ گونه دستکاری در ساختار ویروس انجام نشده است.

آژانس‌های جاسوسی آمریکا می‌گویند بدون دسترسی به اطلاعات دقیق از منشاء حیوانی ویروس کرونا و نیز بدون ارتباط نزدیک با پژوهشگران آزمایشگاه ووهان قادر نخواهند بود توضیحاتی قطعی در مورد علل انتشار ویروس در جهان  و منشا آن ارائه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما