شناسهٔ خبر: 50448213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزیده خطبه های ائمه جمعه لنده، باشت و لیکک

خبرگزاری صداوسیما

گلایه مندی مردم لنده از تاخیر در معرفی شهردار این شهر، ضرورت تسریع در تامین امنیت فضای سایبری و تاکید بر همکاری مردم لیکک با شهرداری مهمترین محور سخنان ائمه جمعه لنده، باشت و لیکک بود.

صاحب‌خبر -

انتخاب شهردار مهم‌ترین اولویت منتخبان شورا باشدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهکیلویه و بویر احمد، حجت‌الاسلام سید محمود الهی نیا امام جمعه موقت شهر لنده به سالروز شهادت شهید فهمیده اشاره کرد و گفت: هشتم آبان نونهال ۱۳ ساله حسین فهمیده با سن کم، اما با شعور بالا و بصیرت، دشمن خود را شناخت و در آن موقعیت حساس با اراده و عاشقانه جان شیرین خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب فدا می‌کند.
امام جمعه موقت شهر لنده افزود: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب راه مقابله با ارزش‌های دینی را راه مبارزه فرهنگی تلقی می‌کنند و در این راه سرمایه گذاری می‌کنند و بی رغبت کردن جوانان و نوجوان را در سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.
وی گفت:در عرصه‌های مدیریتی و مقابله با رانت و رابطه بازی و تبعیض و پارتی بازی باید با قدرت مقابله نمود.
الهی نیا با اشاره به تاخیر در انتخاب شهردار لنده گفت:تاخیر در انتخاب شهردار پیامد‌های منفی زیادی را بدنبال دارد و باعث گله‌مندی مردم شهر لنده گردید و در انتخاب شهردارباید فردی انقلابی، جهادی، متخصص و متعهد مد نظر قرار بگیرد.
وی به مشکلات جاده‌های روستایی این شهرستان اشاره کردو گفت:باید با مدیریت جهادی و انقلابی جاده‌های روستایی را ترمیم و بازگشایی و آسفالت کرد تا توسعه ی کشاورزی و دامپروری در روستا‌ها با شدت بیشتری انجام شود و عمران آبادی در این روستا‌ها صورت گیرد.

ضرورت تسریع در تامین امنیت فضای سایبری در کشور

امام جمعه شهر باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اولین نماز جمعه است که در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار می شود گفت: این مسجد به همت مردم ساخته شد و از همه کسانی که برای ساخت این مسجد تلاش کردند تقدیر و تشکر می کنیم.
حجت الاسلام گنجه افزود: ۲۳ ربیع الاول مصادف با ورود حضرت معصومه (ص) به شهر قم است.
خطیب جمعه باشت گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که آثار و صدمات بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی را به حداقل برساند.
انتخاب شهردار مهم‌ترین اولویت منتخبان شورا باشدوی معتقد است: باید اقدامات لازم برای تامین امنیت فضای سایبری در دستگاه‌های مسوول، خدمت رسان، دولتی، واحد‌های تولیدی و سازمان‌های بزرگ و کوچک مورد توجه جدی قرار گیرد تا حفره نفوذی برای هک و سرقت اطلاعات وجود نداشته باشد.
خطیب جمعه باشت هشدار داد: اگر به موضوع پدافند سایبری توجه جدی نشود، امکان از کار افتادن برخی شبکه‌ها و ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه دشمن در روزهای اخیر سایت پخش فراورده های نفتی ایران را هدف قرار دادند تا به نوعی در کشور اختلال ایجاد کنند گفت: ما باید هشیار باشیم و امنیت شبکه ها به ویژه شبکه های خدمات رسان به مردم را برقرار کنیم .

وی گفت: ۸ آبان روز نوجوان وشهادت شهید حسین فهمیده است و باید به گونه ای برنامه سازی کنیم که این نوجوان الگوی نوجوانان در کشور قرار گیرد و برای دستیابی به این مهم نقش نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه شهر باشت با اشاره به ارائه اسامی برخی افراد به عنوان مدیران آینده ی استان و به تبع آن شهر باشت گفت: برخی از کاربران در فضای مجازی و پایگاههای خبری به انتشار اسامی برخی افراد به عنوان مدیران آینده اقدام کردند که اخطارها و تذکر های لازم به وسیله مراجع قضایی به آنها داده شد. 

تاکید امام جمعه شهر لیکک بر همکاری مردم با شهرداری این شهر برای رفع مشکلات
 امام جمعه شهر لیکک در جمع نماز گزاران این شهر، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از آیات قرآن کریم به مبارزه با استکبار که شامل گزیده خطبه های ائمه جمعه لنده، باشت و لیککاستکبار فردی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی است اختصاص داده شد گفت: اگر در برهه کنونی انسان‌ها، بویژه مومنان و مسلمانان وارد کارزار مبارزه با ظالمان نشوند دین آن‌ها ناتقص خواهد بود و ۱۳ آبان ماه و بخصوص این هفته، روز‌های مهمی برای یادآوری مبازه با استکبار است.
حجت الاسلام افروغی به اتفاقات افعانستان و حضور سران و وزرای برخی از کشور‌های همسایه افغانستان در تهران، برای حل مشکلات این کشور که طی روز‌های گذشته در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اشاره کرد و افزود: باید با همفکری عمومی، ساختار سیاسی فراگیر و گسترده با مشارکت همه اقوام و مردم برای حل مشکلات این کشور شکل بگیرد که در این مورد در اجلاس تهران بر آن توافق شد.
وی با اشاره به اینکه طی این روز‌ها شهرداری لیکک با روی کارآمدن نیرو‌های جدید به ثبات مورد نظر رسیده و اینکه، بدهی‌های کلان شهرداری لیکک مرکز شهرستان بهمئی دست و پاگیر شده است گفت: انتظار می‌رود با برنامه ریزی درست و با همکاری عمومی مشکلات پیش روی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به زودی برطرف شود.

 

نظر شما