شناسهٔ خبر: 50447697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار بایدن و پاپ فرانسیس در واتیکان

رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش در واتیکان با رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا امروز (جمعه) در جریان سفر خود به رم، پایتخت ایتالیا با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد.

این دیدار که در واتیکان انجام شد، دومین دیدار میان یک رئیس‌ جمهور کاتولیک از آمریکا با پاپ فرانسیس بود که ۹۰ دقیقه نیز به طول انجامید. در واقع زمان این نشست دو برابر دیداری بود که پاپ ژان پل دوم با رئیس‌ جمهور وقت آمریکا داشت.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام، دیدار امروز بایدن و پاپ فرانسیس را «گرم و همراه با امید به آینده‌ای روشن» توصیف کرد.

همچنین این اولین دیدار بایدن از واتیکان از سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) بود. در آن زمان بایدن که پسرش از بیماری سرطان رنج می‌برد، خواستار پیشرفت در زمینه پزشکی شد.

اکنون پس از گذشت ۵ سال، بایدن و همسرش امروز وارد واتیکان شدند تا دیداری با پاپ فرانسیس داده باشند. بایدن در زمان ورود به واتیکان گفت: «خیلی خوب است که دوباره در اینجا هستم.»

او سپس یک دیدار تک نفره با پاپ فرانسیس داشت که ۹۰ دقیقه طول کشید. بعد از آن نیز دیدار‌هایی با حضور مقام‌های دیگر از دولت آمریکا و واتیکان انجام شد.

ساعاتی پیش منابع خبری اعلام کردند که هواپیمای جو بایدن بامداد جمعه در رم فرود آمد. او قرار است در اجلاس گروه ۲۰ شرکت کند.

گفته می‌شود پس از دیدار با پاپ فرانسیس، بایدن قرار است با «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه، و سپس با «ماریو دراگی» نخست‌ وزیر ایتالیا دیدار کند.

شب گذشته نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که رئیس‌ جمهور آمریکا قصد دارد در نشست جی ۲۰ درباره ایران نیز صحبت کند. بایدن پس از شرکت در اجلاس گروه ۲۰ برای کنفرانس آب و هوا به گلاسکو، اسکاتلند خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما