شناسهٔ خبر: 50446748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بازدید انسیه خزعلی از زندان زنان

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از ندامتگاه زنان استان تهران بازدید و در جریان روند فعالیت این مرکز قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، انسیه خزعلی روز جمعه با حضور در ندامتگاه زنان واقع در شهرستان ری، ضمن نشست با مسئولان سازمان زندان‌ها، از نزدیک با تنی چند از مددجویان دیدار و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

در جریان این بازدید، خزعلی با حضور در بخش‌های مختلف ندامتگاه زنان، از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی به این افراد قرار گرفت و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد.

بازدید از بندهای مختلف ندامتگاه، واحد اشتغال، نمایشگاه توانمندی مددجویان، کتابخانه و سالن آمفی‌تئاتر ندامتگاه زنان از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهوری در امور خانواده و زنان در بازدید از این مرکز بود.

در جریان این بازدید، تنی چند از کارکنان این ندامتگاه نیز مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با معاون رئیس جمهوری درمیان گذاشتند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران در جریان این بازدید گفت: مهمترین اصل در حضور افراد در ندامتگاه، توانمندسازی آنان است تا پس از طی نمودن دوره محکومیت بتوانند زندگی خود را به درستی اداره کنند.

علی رستمی افزود: حضور فرد در ندامتگاه، باعث می‌شود تا چرخه بزهکاری ادامه داشته باشد به ویژه که برخی از زنانی که به دلایل مختلف دچار محکومیت شده و در ندامتگاه به سر می‌برند، خود سرپرست خانواده هستند و فرزندان آنان با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای قطع زنجیره بزهکاری، همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید وارد میدان شوند و هر یک، نقش خود را به درستی ایفا کنند.

رستمی اظهار داشت: در دولت قبل، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت امور خانواده و زنان ریاست جمهوری در خصوص کمک به اشتغال بانوان منعقد شده بود که به طور قطع نگاه دولت سیزدهم در همراهی با مسئولان قضایی می‌تواند زمینه را برای آموزش، اشتغال و حمایت از بانوان پس از طی دوران محکومیت فراهم کند.

وی گفت: اطلاعات کلیه مددجویان پس از ترخیص از ندامتگاه ثبت شده و موجود است که با استفاده از این آمار می‌توان افراد را رهگیری و نیازهای آنان را با کمک دولت، خیران و سازمان‌های مردم نهاد برطرف کرد تا چرخه بزهکاری قطع شود.

نظر شما