شناسهٔ خبر: 50441694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شاهزاده سعودی: وقت قطعی روابط با لبنان فرا رسیده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- «عبدالرحمن بن مساعد»شاهزاده مطرح عربستانی به اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص دخالت عربستان و امارات در یمن، که از سوی برخی موهن به عربستان خوانده شده و جنجال زیادی را نیز به پا کرده، واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، این شاهزاده سعودی در توییتر خود نوشت: «برخی از شهروندان لبنانی – ایرانی در واکنش به بحران قرداحی می گویند:ما را به حال خود رها کنید».

وی افزود: از خداوند می خواهم این کار را انجام دهد. نظر شخصی من این است که زمان آن فرارسیده است که از شما جدا شویم و شما هم از ما جدا شوید و سفیرتان نزد شما و سفیر ما هم نزد ما بازگردد. روابط با کشوری که خودش را از روابط حسنه با ما دور نگه می دارد، چه سودی دارد.

شاهزاده سعودی در توییت دیگری نوشت: لبنان ربوده شده است واگر این طور نبود چگونه رئیس جمهور و نخست وزیرش از اظهارات توهین آمیز قرداحی علیه عربستان و امارات برائت می جویند اما چنین چیزی از وزارت اطلاع رسانیشان دیده می شود؟

جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان پیش از تصدی این پست در مصاحبه ای با شبکه الجزیره قطر، از حملات ائتلاف سعودی به یمن انتقاد کرده و گفته بود که انصارالله در برابر تجاوز ائتلاف تحت رهبری عربستان، از خود دفاع می کند.

وی همچنین این جنگ را بیهوده خوانده و خواستار توقف ان شده بود. با این حال قرداحی دو روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که هدفش اهانت به عربستان و امارات نبوده بلکه علاقه به آنها بوده است.

عبدالرحمن به مساعد کیست؟

عبدالرحمن بن مساعد از فرزندان شاهزاده مساعد بن عبدالعزیز آل سعود و از مهمترین چهره های سرشناس شعر معاصر در جهان عرب و حاشیه خلیج فارس است که پیشتر رئیس باشگاه فوتبال الهلال نیز بوده است.

خبر را در آرتی ببینید

خبرهای بیشتر در این خصوص را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید:

واکنش ها به اظهارات جنجال برانگیز وزیر اطلاع رسانی لبنان در حمایت از انصارالله یمن

حمله شاهزاده سعودی به وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از اظهاراتش درباره جنگ یمن

 

 

نظر شما