شناسهٔ خبر: 50428029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

المیادین:

دولت لبنان تصمیمی برای برکناری «جورج قرداحی» ندارد

رامین حسین آبادیان

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم دولت لبنان برای برکناری «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی این کشور به دلیل انتقاد از جنگ یمن، صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه به برخی اخبار منتشر شده در خصوص تلاش برای برکناری «جورج قرداحی» وزیر اطلاع لبنان به دلیل انتقاد از جنگ یمن واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم دولت لبنان برای برکناری «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی این کشور به دلیل انتقاد از جنگ یمن، صحت ندارد.

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان چندی پیش در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنگ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اعلام کرد که جنبش «انصارالله» در سالهای جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است. وی در بخشی از سخنان خود گفته بود: «من معتقدم جنگ یمن یک جنگ بیهوده است و باید متوقف شود. ملت یمن از خود دفاع می‌کند. آیا چنین ملتی باید مورد تجاوز قرار گیرد».

سخنان قرداحی واکنش‌های متعددی را در محافل مختلف لبنان به همراه داشت. رسانه‌های لبنانی نزدیک به عربستان سعودی به شدت قرداحی را مورد هجمه قرار دادند و مدعی شدند که اظهارات او موجب وقوع یک بحران بزرگ در روابط میان بیروت و ریاض خواهد شد. این رسانه‌ها به صورت آشکار قرداحی را تحت فشار قرار دادند تا از سمت خود استعفا دهد؛ فشاری که البته جواب نداد و وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کرد که چنین کاری نمی‌کند.

پس از هجمه‌های داخلی رسانه‌های نزدیک به عربستان سعودی، نوبت به «عبد الرحمن بن مساعد بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی رسید تا به صورت گسترده وزیر اطلاع رسانی لبنان را در فضای مجازی مورد حمله قرار دهد. این شاهزاده سعودی که از اظهارات قرداحی در انتقاد از جنگ یمن به شدت عصبانی و خشمگین بود، در فضای مجازی ضمن به سخره گرفتن سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان، گفت: قرداحی گفته است که در اظهاراتش قصد توهین به عربستان و یا امارات را نداشته است. من خطاب به او می گویم: آیا تو خودت احمق هستی و یا ما را احمق فرض کردی؟

نظر شما