شناسهٔ خبر: 50432915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرغ در گلستان گران شد

قیمت مرغ در بازار‌های گلستان افزایش یافت و این بار خبری از کاهش پس از التهاب در روز‌های آینده نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، از آغاز سال تا کنون قیمت مرغ هر از گاهی متاثر از علت‌های مختلف مانند کاهش جوجه ریزی، سیاست‌های نادرست تولید و عدم ترخیص نهاده‌های دامی از گمرک در بازار دستخوش التهاب و نوسان می‌شد و با رفع علت‌ها دوباره به قیمت قبل باز می‌گشت، اما این بار خبری از کاهش نیست و مردم باید از این پس قیمت مرغ در سبد خانوار خود را بر اساس هر کیلو ۲۹هزار و ۵۰۰تومان تنظیم کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اعلام کرد: کارگروه اقلام پروتئینی ستاد تنظیم بازار استان با توجه به افزایش قیمت مرغ در تهران و استانهای دیگر و همینطور افزایش قیمت نهاده‌های دامی تصمیم گرفت قیمت مرغ را کیلویی ۲۹هزار و ۵۰۰تومان تعیین کند.

سعید حسن پور افزود: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو مرغ حدود ۱۹هزار تومان است که سبب نارضایتی مرغداران و گاهی امتناع آن‌ها از جوجه ریزی می‌شد و بازار را دچار کمبود می‌کرد.

گفته می شود قیمت 29هزار و 500تومان اگر چه رضایت تولیدکنندگان را جلب کرده اما سبب می‌شود این محصول پروتئینی پر مصرف که در سبد غذایی هر قشری دیده می شود از سفره بسیاری از مردم پَر بکشد.

استان گلستان دومین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور به شمار می رود و با دارا بودن هزار واحد مرغداری گوشتی نیاز ۹ استان کشور را تأمین می‌کند.

نظر شما