شناسهٔ خبر: 50432783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درکردستان ؛

تمرکز زدایی؛ مهمترین راهبرد وزارتخانه در دولت مردمی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان گفت : تمرکز زدایی یکی از مهمترین راهبرد‌های ما در این وزارتخانه خواهد بود و در این رابطه برنامه‌ای تهیه و ستادی هم تشکیل داده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان ، محمد مهدی اسماعیلی پس از ورود به سنندج با حضور در گلزار بهشت محمدی این شهر با نثار گل و قرائت فاتحه ، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در ادامه برنامه‌های خود در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های فرهنگی کشور به نحو احسن استفاده شود افزود : برنامه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقای فرهنگ عمومی در کشور است.

وی در ادامه تمرکز زدایی را از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان و اضافه کرد : باید در این رابطه به استان‌های فرهنگی از جمله کردستان توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی فقیه در استان نیز خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت راهیان نور در استان شد و گفت : تحقق این مهم موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی خواستار حمایت بیشتر از فعالان حوزه چاپ و نشر و رسانه‌های استان شد و گفت: کردستان استانی فرهنگی است و نیازمند توجه و حمایت‌های بیشتر در این زمینه است.

امروز همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بزرگترین کتابخانه عمومی استان در سنندج افتتاح می‌شود.

کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه ساخته شده است.

نظر شما