شناسهٔ خبر: 50432516 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ژاوی در راه نیوکمپ

اخراج کومان از مربیگری بارسلونا

گفته می‌شود مذاکراتی با ژاوی ارناندس ستاره سابق خط میانی تیم بارسلونا و سرمربی کنونی تیم السد قطر برای جایگزینی کومان در جریان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما؛ باشگاه فوتبال بارسلونا رونالد کومان سرمربی هلندی این تیم را از کار برکنار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و ورزشی گلز، به دنبال شکست غیرمنتظره بارسا برابر تیم رایو وایکانو در لیگای اسپانیا سرانجام مسئولان باشگاه تصمیم به برکناری مدافع اسبق بارسا از سمت سرمربیگری تیم شدند.
گفته می‌شود مذاکراتی با ژاوی ارناندس ستاره سابق خط میانی تیم بارسلونا و سرمربی کنونی تیم السد قطر برای جایگزینی کومان در جریان است.
<div id="video-display-embed-code_7171517"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3260399/7171517?width=350&height=250"></script></div>

کومان ۵۸ ساله که در دوران بازیگری در ۲۶۴ بازی تیم به عنوان دفاع میانی ۸۸ بار هم گلزنی کرده است، سابقه هدایت تیم‌های فیتسه آرنهم، آژاکس، آیندهوون، آلکمار و فاینورد هلند، بنفیکا پرتغال، والنسیا اسپانیا، ساوتهمپتون و اورتون انگلیس و تیم ملی هلند را دارد. بارسلونا با هدایت او در ۱۰ بازی اول این فصل فقط ۴ برد کسب کرده است و در رده نهم جدول قرار دارد!
تیم در لیگ قهرمانان نیز چندان موفق ظاهر نشد و همه این‌ها مسئولان باشگاه را بر آن داشت تا تصمیم به برکناری کومان بگیرند. کومان قرار است امروز در تمرین بارسا حاضر شده و با اعضای تیم خداحافظی کند.
در قرارداد ژاوی ۴۱ ساله با باشگاه السد بندی وجود دارد که به موجب آن، وی می‌تواند در صورت نیاز تیم کاتالانی می‌تواند با پرداخت جریمه قرارداد خود را با باشگاه قطری فسخ کند. گفته می‌شود خوآن لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا از هفته‌ها قبل اعتماد خود را به کومان از دست داده بود، اما بازهم به این مربی فرصت داد تا اینکه شکست‌های اخیر مقابل رئال مادرید و رایو وایکانو پیش آمد.
کومان اوت ۲۰۲۰ هدایت بارسلونا را به عنوان جایگزین کیکه ستی ین برعهده گرفت. تنها افتخار تیم با هدایت او قهرمانی جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) بوده است. بارسلونا با مربیگری کومان در ۶۷ بازی ۴۰ برد ۱۱ تساوی و ۱۶ باخت کسب
کرد.

نظر شما