شناسهٔ خبر: 50431857 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:

۹۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال شده است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور فعال شده‌اند و امیدواریم تا روز جمعه (هفتم آبان‌ماه) بیش از ۷۰ درصد از جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت متصل شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری صبح امروز پنجشنبه (ششم آبان‌ماه) در حاشیه بازدید جواد اوجی، وزیر نفت از ستاد، مرکز داده و پایش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سامانه هوشمند سوخت کشور ضمن تشکر از مردم برای صبر و تحمل در قطعی خدمات جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: با تجربه‌هایی که همکارانمان در گذشته داشتند، خوشبختانه توانستیم به‌سرعت جایگاه‌های عرضه را فعال و از ظرفیت عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استفاده کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۵۰ گروه عملیاتی در سراسر کشور شکل گرفته است و فعال شده‌اند.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تصریح کرد: خوشبختانه شرایط مساعدی داریم و بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور فعال شده و سوخت‌رسانی در این جایگاه‌ها در حال انجام است، همچنین تاکنون حدود ۸۰۰ جایگاه عرضه سوخت در کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند و امکان دریافت سوخت سهمیه‌ای در این جایگاه‌ها برای مردم فراهم شده است.

سالاری تأکید کرد: خوشبختانه هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد جایگاه‌های عرضه در سراسر کشور فعال شده‌اند و با شرایطی که فراهم شده است امیدواریم بتوانیم تا روز جمعه (هفتم آبان‌ماه) بیش از ۷۰ درصد از جایگاه‌ها را به سامانه هوشمند سوخت متصل کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است با شرایطی که اتفاق می‌افتد عرضه نفت‌گاز از طریق کارت سوخت نیز به‌سرعت فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در بازه زمانی کوتاه کل جایگاه‌ها را به سامانه هوشمند سوخت متصل کنیم و مشکل عرضه سوخت سهمیه‌ای در کشور نداشته باشیم، درباره وضع ذخیره‌سازی‌های سوخت در سراسر کشور گفت: خوشبختانه وضع ذخیره‌سازی‌ها در همه جایگاه‌ها و انبارهای نفت مطلوب است و هیچ‌گونه چالش و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

سالاری اظهار کرد: با اعزام گروه‌های عملیاتی که به‌صورت شیفت‌های ۱۲ ساعته و ۸ ساعته فعال هستند، امیدواریم به‌سرعت امکان سوخت‌گیری از طریق کارت هوشمند سوخت در همه جایگاه‌های عرضه فراهم شود.

نظر شما