شناسهٔ خبر: 50431174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور گیلان را ترک کرد

رشت - ایرنا - وزیر کشور که صبح امروز "پنجشنبه" برای حضور در آیین معرفی و تکریم استانداران جدید و قدیم گیلان وارد این استان شده بود، بعد از اتمام جلسه این استان را ترک کرد.

صاحب‌خبر -

"احمد وحیدی" در نخستین ساعات صبح امروز "پنجشنبه" در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت و بعد با همراهی استانداران جدید و پیشین گیلان، با حضور بر مزار شهدای گمنام آرمیده در محوطه مصلی امام خمینی (ره) رشت، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وزیر کشور بعد از دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان،  در جلسه شورای اداری استانداری گیلان حضور یافت و پس از ایراد سخنرانی، استاندار جدید این استان را معرفی کرد.

وحیدی در سخنانش در این جلسه فساد ستیزی، مبارزه با بی عدالتی و حمایت از مستضعفان را اولویت اصلی مسئولان عنوان و تصریح کرد: اهتمام رییس جمهوری هم همین است و بطور مستمر نسبت به مبارزه با فساد تاکید و تذکر دارد.

وی ظرفیت های گیلان را بی نظیر توصیف و تصریح کرد: گیلان از مواهب و ظرفیت های بسیاری همچون کوه، جنگل، مرتع و دریا برخودار است و در دامن چنین فضایی از نعمات نباید پدیده ای به عنوان فقر و محرومیت باشد.

وی با اشاره به سه مرز آبی و یک مرز خشکی گیلان با کشورهای همسایه افزود: کمتر استانی در کشور چنین ظرفیت های بالقوه اقتصادی دارد ضمن اینکه این استان از مردمان خوبی نیز برخوردار است.

وحیدی با تاکید بر اینکه برنامه صادرات ١٠ میلیارد دلار در سال باید در دستور کار مسئولان گیلان قرار گیرد تصریح کرد :با وجود تولیدات باغی و کشاورزی، باید هلدینگ بزرگ در این استان راه اندازی گردد .

وی ، آبزیان را از دیگر ظرفیت ها عنوان و خاطرنشان کرد: زراعت چوب و کشت گلخانه ای نیز باید بیش از پیش مورد توجه شود.ضمن اینکه کارآفرینان و سرمایه گذاران باید به این استان ورود کرده و تشویق به فعالیت شوند.

وزیر کشور، مدیریت پسماند را از موضوعات مهم به ویژه برای استان های شمالی از جمله گیلان عنوان و تاکید کرد طرح جامع مدیریت پسماند باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدالله عباسی ۲۸ مهرماه امسال در جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، به عنوان استاندار جدید گیلان، انتخاب شد و از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.

استاندار جدید گیلان در سال ۱۳۴۰ در خطه سرسبز گیلان و در شهرستان رودسر به دنیا آمد، وی پس از اخذ مدرک دیپلم در گیلان برای ادامه تحصیل به مرکز تربیت معلم ورامین رفت و از سال ۱۳۶۱ به عنوان معلم در روستاهای اشکورات، گیری، پرندان، لرده و آسیاب دره به آموزش کودکان و نوجوانان پرداخت.

اسدالله عباسی پس از پنج سال برای ادامه تحصیل رهسپار تهران شد و با طی مراحل تحصیلات دانشگاهی در سال ۱۳۶۸ مدرک کارشناسی علوم تربیتی را دریافت کرد، عباسی با ادامه تحصیلات تکمیلی در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد فلسفه و تربیت و پس از ۱۲ سال در ۱۳۸۸ دکتری تعلیم و تربیت و برنامه ریزی شد. 

مدیریت و تدریس در مراکز آموزشی، مدرس آموزش خانواده استان تهران، مدرس مجتمع‌ های آموزشی ایثارگران و جانبازان استان تهران، تدریس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از جمله سوابق کاری استاندار جدید گیلان است، ضمن اینکه عضویت در هیئت امنای دائمی دانشگاه گیلان، شورای راهبردی ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش، شورای راهبردی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، عضویت در کمیته ملی آموزش و توسعه پایدار کمیسیون ملی یونسکو در ایران را در کارنامه کاری خود دارد.

نماینده مردم شهرستان های املش و رودسر در دوره هفتم و هشم مجلس شورای اسلامی و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را می توان از دیگر سوابق کاری اسدالله عباسی استاندار جدید استان گیلان نام برد.

نظر شما