شناسهٔ خبر: 50429761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی ساوه از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند

ساوه - ایرنا - پنج طرح آبرسانی روستایی در بخش های مرکزی و نوبران شهرستان ساوه با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید که سبب برخورداری یک هزار و ۲۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه روز پنجشنبه در آیین افتتاح از این طرح ها، اظهار داشت: برای تکمیل این طرح های آبرسانی در مجموع اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

«سعید طاعتی» افزود: یکی از طرح های افتتاحی شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه آبرسانی به روستای «مَر» در بخش نوبران شامل یک هزار و ۹۰۰ متر طول شبکه توزیع با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال است که ۷۲ خانوار را از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار کرد.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی به روستای «یلداش آباد» بخش نوبران نیز با ۷۰۰ متر طول شبکه نیز با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد که برای تکمیل آن یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه ادامه داد: پنج هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال آب با سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای تامین نیاز ساکنان روستای «قیزقلعه» از دیگر افتتاحی های امروز بود که با بهره‌برداری از این پروژه، آبرسانی سیار به روستای مذکور از دستور کار خارج شد.

طاعتی گفت: ۱۲ خانوار در روستای «ملک آباد» نیز با اجرای شبکه توزیع به طول ۹۰۰ متر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند که برای تکمیل این طرح نیز ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار صرف شد.

وی همچنین افتتاح مخزن ۵۰۰ مترمکعبی شهر آوه را از دیگر طرح های افتتاحی امروز عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۱۰۱ خانوار با تکمیل این طرح دارای آب آشامیدنی شدند و برای بهره برداری از آن ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته این مسئول در مجموع یک هزار و ۲۰۰ خانوار ساکن در بخش های مرکزی و نوبران شهرستان ساوه با اجرای پنج طرح آبرسانی به اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

شهرستان ساوه دارای ۲ بخش مرکزی و نوبران با بیش از ۲۳۰ روستا است.

نظر شما