شناسهٔ خبر: 50424740 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت مخازن سوخت دوم نیروگاه‌های برق خراسان بهتر از پارسال است

مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان گفت: وضعیت امسال مخازن سوخت دوم نیروگاه‌های برق استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نسبت به پارسال بهتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشم مرتضوی مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان گفت: امسال وضعیت سرویس دهی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع سوخت دوم یاگازوئیل بین نیروگاه‌های برق استان‌های خراسان بهتر از سال گذشته بوده است.

او افزود: هم‌اینک اکثر نیروگاه‌های برق سه استان خراسان گاز مصرف می‌کنند، اما از ۲ روز پیش قطعی سالانه گاز نیروگاه‌ها آغاز شده است و تداوم این وضعیت بستگی به وضعیت سرمای هوا و افزایش مصرف گاز توسط مشترکان دارد.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان ادامه داد: هر ساله با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز، نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی در برنامه قطعی گاز قرار می‌گیرند و به آن‌ها اعلام می‌شود که استفاده از سوخت دوم را در دستور کار قرار دهند.

مرتضوی بیان کرد: هم اینک بیش از ۸۰ درصد مخازن نیروگاه‌های سه استان خراسان از سوخت دوم تکمیل شده است و به جز نیروگاه توس، در حوالی مشهد، هیچ یک از نیروگاه‌های استان‌های خراسان قابلیت مازوت سوزی ندارند.

او تصریح کرد: هم‌اینک ۹ نیروگاه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مدار فعالیت قرار دارند و تعمیرات پیشگیرانه برخی نیروگاه‌های سنتی و خروج آن‌ها از مدار نیز عموما در نیمه دوم سال انجام می‌گیرد.

 

انتهای پیام//م.ج

نظر شما