شناسهٔ خبر: 50422325 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای آمریکا: آمریکا آماده بازگشت به وین است / امیدواریم ایران برای مذاکره به وین بازگردد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن آماده بازگشت به مذاکرات برجام است امیدوار است تهران برای مذاکره با حسن نیست هرچه سریعتر به وین بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی مدعی شد تنها برخی مسائل از دور ششم مذاکرات برجام باقی‌مانده که باید حل شود و آمریکا آماده بازگشت به وین است.

پرایس در بخشی از سخنان خود بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی برجام و خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، گفت: «آمریکا آماده بازگشت به وین است و معتقدیم که با تفاهم برسر برخی مسائل باقی‌مانده در دور ششم مذاکرات وین دستیابی سریع به اجرای کامل و بازگشت به برجام ممکن خواهد شد.»

او در ادامه به تکرار اداعاهای واهی کشور خود پرداخت و گفت: «همان‌طور که پیشتر به صراحت گفتیم این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند زیرا ایران به اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. بنابران امیدواریم ایران برای مذاکره با حسن نیست هرچه سریعتر به وین بازگردند.»

پیشتر زمانی که سخنگوی اتحادیه اروپا از مذاکره قریب‌الوقوع مذاکره‌کنندگان ایرانی و اروپایی خبر داده بود، ند پرایس در واکنش گفته بود: «درنهایت مقصد باید مذاکرات احیای برجام در وین باشد. آمریکا به طور قطع از اروپا حمایت می‌کند اما مقصد نهایی باید وین باشد.»

او همچنین مدعی بود: «اگر هدف ایران بازگشت به برجام است، باید در قالب مذاکرات وین اقدامات خود را انجام دهد.»

همچنن به تازگی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با تروئیکای اروپایی در پاریس دیداری داشت که در آن مقامی از فرانسه بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی، از ایران خواست تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد و خواستار ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین شد.

پس از آن نیز ند پرایس مدعی بود: «ما همگی معتقدیم که مذاکرات وین باید هرچه سریعتر ازسرگرفته شود؛ و دقیقا از همانجایی که در دور ششم متوقف شد، ادامه پیدا کند.»

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما