شناسهٔ خبر: 50417826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جزئیات دو حمله تروریستی داعش در دیالی/ جنایت المقدادیه بدون پاسخ نخواهد ماند

صاحب‌خبر -
جزئیات دو حمله تروریستی داعش در دیالی/ جنایت المقدادیه بدون پاسخ نخواهد ماند
خبرگزاری آریا- شمار قربانیان حمله تروریستی به یکی از روستاهای حومه المقدادیه در استان شرقی دیالی در عراق، به 11 شهید و 15 زخمی افزایش یافت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق بیانیه‌ای درخصوص حمله مسلحانه عناصر داعش در المقدادیه استان دیالی صادر و تاکید کرد عناصر داعش ناتوان از مقابله با نیروهای نظامی و امنیتی هستند.
در بیانیه فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق آمده است: "بار دیگر مجرمان گروه تروریستی داعش پس از ناتوانی در مقابله با نیروهای نظامی و امنیتی در سراسر خاک وطن و پس از شکست عناصر باقیمانده آن و شکست آنها در پی حملات دردناک در جنگ‌های پاکسازی خاک عراق از وجود آنها هر کجا که باشند، به روش‌های مایوسانه خود در حمله به شهروندان غیرنظامی بی‌گناه روی آورده‌اند."
در ادامه بیانیه آمده است: "مجرمان به حمله‌ای تروریستی در روستای الهواشه در شهر المقدادیه استان دیالی اقدام کردند و در پی این حمله 11 نفر از جمله یک زن شهید و شماری از شهروندان غیرنظامی مجروح شدند."
پیش از این آمار تلفات، 8 شهید و 10 زخمی اعلام شده بود.

 حمله دوم در دیالی عراق
پس از حمله خونین دیشب عناصر سازمان تروریستی داعش به شرق عراق، رسانه‌ها از حمله‌ای دیگر در استان دیالی و کشته شدن 7 نفر خبر دادند.
منابع خبری، امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که عده‌ای افراد مسلح به منطقه «نهر الامام» در مجاورت روستای «الرشاد» که شامگاه سه‌شنبه شاهد حمله‌ای خونین بود، حمله کرده‌اند.
منابع عراقی در واپسین ساعات روز گذشته خبر داده بودند که عناصر سازمان تروریستی داعش به روستای الرشاد واقع در شهرستان المقدادیه حمله کرده‌اند که در پی آن، بیش از بیست نفر کشته و زخمی شدند.
پایگاه خبری «نینا»، امروز، به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که در پی حمله دوم در استان دیالی (شرق عراق)، تعدادی کشته شده‌اند و خانواده‌های ساکن در منطقه، محل زندگی خود را ترک کرده‌اند.
یک منبع امنیتی عراقی نیز به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که عده‌ای افراد مسلح ناشناس به روستای نهر الامام هجوم بردند و هفت نفر را کشتند و همچنین تعدادی از خودروها و خانه‌های این روستا را به آتش کشیدند.
منبع مذکور اضافه کرد که نیروهای امنیتی ارتش و پلیس در روستا مستقر شده‌اند و اوضاع در حال حاضر تحت کنترل است.
این حمله در حالی صورت گرفته است که عناصر داعشی، شامگاه سه‌شنبه، با سلاح‌های نیمه‌سنگین و سبک به اهالی منطقه الرشاد حمله کردند.

حملات با سلاح نیمه سنگین و سبک صورت گرفت
یک منبع امنیتی به خبرگزاری شفق نیوز گفت که یک گروه از عناصر داعش به روستای «الرشاد» واقع در شهرستان المقدادیه حمله کردند.
وی گفت که این حملات با سلاح نیمه سنگین و سبک صورت گرفته است که در پی آن پنج غیر نظامی کشته و 20 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
به گفته منبع مذکور، تجهیزات نظامی وارد این روستا شد تا وضعیت امنیتی کنترل شود و تروریستها نیز فرار کردند.
در همین ارتباط، منابع آگاه امنیتی دهم مهر ماه گذشته از تجهیز تروریست‌های داعش در استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک به سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و روسی خبر دادند.
این منابع تاکید کردند که اطلاعاتی در دست دارند که نشان می‌دهد، گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش در این دو استان به سلاح‌های مدرن تجهیز شده‌اند.
این منابع تاکید کردند که سلاح‌های این افراد شامل تیربارهای M16 مجهز به دوربین‌های دید در شب، BKC ساخت آمریکا و روسیه، آرپی‌جی-7 و سلاح‌های تک‌تیراندازی پیشرفته و ...است.

جنایت المقدادیه بدون پاسخ نخواهد ماند
برهم صالح رئیس جمهور عراق گفت حادثه بزدلانه و تروریستی در دیاله تلاشی فرومایه برای برهم زدن ثبات کشور بود. وی افزود: باید صفوف خود را یکپارچه و از سازمان‌های امنیتی حمایت کنیم و خطر داعش را دست کم نگیریم.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز گفت جنایت المقدادیه بدون پاسخ نخواهد ماند و به تاثیر تروریسم پایان خواهیم داد.
از سوی دیگر حزب دعوت اسلامی اعلام کرد: دولت و نیرو‌های مسلح باید عملیات گسترده نظامی برای ریشه کن کردن گروه تروریستی داعش انجام دهند. این حزب خشم شدید خود را از این حادثه تروریستی ابراز و تاکید کرد قصاص عادلانه در انتظار جنایتکاران تروریست و حامیان آن‌ها خواهد بود.
عمار الحکیم نیز در این زمینه گفت: بیداری و هوشیاری بیشتر و تلاش اطلاعاتی گسترده تری را برای تحقق حملات پیشگیرانه علیه شاخه‌های اصلی تروریسم را خواهان هستیم. وی افزود: این اقدامات تروریستی می‌تواند دستاورد ما در زمینه ثبات را که با تلاش نیرو‌های دلیر و همکاری مردم به دست آمده است به باد دهد.

نظر شما