شناسهٔ خبر: 50417625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر نیرو در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

ایران بخشی از برق افغانستان را تامین می کند

محرابیان در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان گفت: در صورتی که تاجیکستان نیازی به برق نداشته باشد، برق را به کشور افغانستان صادر می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان که عصر امروز در وزارت نیرو برگزار شد، گفت: در این دیدار فعالیت اقتصادی میان دو کشور بررسی شد.

بیشتر بخوانید

او ادامه داد: سفر رئیس جمهور به کشور تاجیکستان و برگزاری جلسه شانگ‌های و اجلاس با کشور تاجیکستان، نشان داد که مذاکرات و روابط فعال میان دو کشور وجود دارد.

وزیر نیرو بیان کرد: ما در زمینه خدمات فنی و مهندسی با کشور تاجیکستان رابطه داریم که قرار است آن‌ها را گسترش دهیم و همچنین در زمینه احداث نیروگاه برق آبی هم سوابق خوبی میان دو کشور است و همچنین ایران نیروگاه دوم سنگ توده در تاجیکستان احداث کرده است.

محرابیان تصریح کرد: با توجه به منابع غنی آب در کشور تاجیکستان برنامه‌های خوبی برای احداث نیروگاه‌های برق آبی در دست بررسی و احداث است، به طوری که توافقات خوبی در این زمینه میان دو کشور مذاکره شده است. امیدواریم روابط میان دو کشور توسعه خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

محرابیان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر صادرات و واردات برق میان دو کشور ایران و تاجیکستان گفت: با توجه به احداث یک نیروگاه برق آبی توسط کشورمان در ترکمنستان، بخش زیادی برق در طول سال تولید می‌شود و به کشور تاجیکستان صادر می‌شود.

او ادامه داد: همچنین قرار است در صورتی که کشور تاجیکستان نیازی به برق در برخی از ایام سال نداشته باشد، این برق را به کشور افغانستان صادر کنیم که قرار است این موضوع بررسی و سپس به ما اعلام شود.

به گفته وزیر نیرو نیروگاه سنگ توده ۲۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق را دارد که با احداث نیروگاه‌های دیگر این ظرفیت افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/

نظر شما