شناسهٔ خبر: 50416147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جورج قرداحی: هیچ کس حق ندارد برای ما تکلیف تعیین کند

وزیر اطلاع رسانی لبنان در واکنش به درخواست کشور‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی که از او خواسته‌اند به خاطر اظهاراتش علیه کشور‌های متجاوز به یمن عذرخواهی کند، گفت: هیچکس حق ندارد برای ما تکلیف تعیین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از شبکه العین امارات، «جورج قرداحی» امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد به ما دیکته کند که چه باید کرد و یا چه وزیری در دولت بماند یا برود.

وی در خصوص اینکه پس از اظهارات علیه نیرو‌های ائتلاف متجاوز به یمن از وی خواسته شده تا استعفا کند، گفت: من بخشی از یک دولت یکپارچه و واحد هستم و به تنهایی نمی‌توانم این تصمیم را بگیرم.

شبکه اماراتی العین با اشاره به اینکه پس از این اظهارات، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان از عذرخواهی از کشور‌های ائتلاف متجاوز به یمن خودداری کرد، افزود: «قرداحی» تاکید کرد که مرتکب اشتباهی نشده است که بخواهد بابت آن عذرخواهی کند.

قرداحی افزود: من در جنگ یمن طرف نیستم و آنچه در مورد آن گفتم به عنوان یک دوست گفتم و مخالف جنگ اعراب با اعراب هستم و من هرگز به عربستان سعودی حمله و به آن توهین نکرده‌ام و امارات را کشور دوم خود می‌دانم.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان با بیان اینکه آنچه من گفتم از روی دوستی بود و با عربستان دشمنی ندارم، اظهار داشت: قبلاً با سعودی‌ها اختلاف نظر داشتم و به همین دلیل کار خود را در شبکه تلویزیونی «ام بی‌سی» (MBC) از دست دادم.

وی بیان کرد: اظهارات من درباره عربستان و یمن منعکس کننده دیدگاه دولت لبنان نیست.

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان دوشنبه هفته جاری با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره از ملت مظلوم و ستمدیده یمن دفاع و حمله نظامی ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی سعودی و امارات را محکوم نمود، موضوعی که خشم شورای همکاری خلیج فارس را به همراه داشت.

در پی این اظهارات، «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، دفاع این مقام لبنانی از مردم جنگ زده یمن و محکوم شدن جنایات صورت گرفته علیه آنان توسط ائتلاف سعودی مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را کاملا مردود دانست و از وزیر اطلاع‌رسانی لبنان خواست تا بخاطر گفتن واقعیت‌ها و حق گویی عذرخواهی کند.

نظر شما