شناسهٔ خبر: 50413716 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف شرعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک تکلیف شرعی، ملی و وظیفه همگانی است که باید در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، احمدحسین فتایی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان  در نشست هماهنگی کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان  بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان در راستای برگزاری موفق این کنگره استفاده کرد.

وی گفت: کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ملی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان، بیشترین تولیدات را خواهد داشت و در این راستا تولید و اجرای ۲۱ برنامه و فعالیت شاخص از جمله ساخت فیلم سینمایی، انتشار کتاب‌های تخصصی، ساخت سردیس شهدای هنرمند استان، تولید قطعات موسیقایی و سرود را در دستور کار دارد.

وی افزود: همچنین طی یکسال گذشته برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی بسیاری با محوریت کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان برگزار شده است به نحوی که شاهد رشد ۴۰۰ درصدی فعالیت‌های این حوزه با محوریت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوده ایم.

فتایی ادامه داد: برای افزایش اعتبارات فرهنگی کنگره می‌توان از محل بودجه یک درصد دستگاه‌های اجرایی در بخش فرهنگ کرد و تمامی این اعتبار را که حدود ۸۰ میلیارد ریال است به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ذیل کنگره اختصاص داد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان لرستان نیز در ادامه این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، اجلاسیه پایانی کنگره اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و تا آن زمان بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان می‌بایست با محوریت کنگره صورت پذیرد.

فریدون کریمی افزود: در راستای هماهنگی اقدامات اعضای کمیته، جلسات هفتگی برگزار خواهد شد تا ضمن هم افزایی بیشتر دستگاه ها، برنامه‌های فاخر با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت تولید شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما