شناسهٔ خبر: 50410508 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقال ماینر‌های قاچاق به سازمان اموال تملیکی

مدیرکل اداره اموال تملیکی خوزستان گفت: بر اساس تصویب قانون قاچاق، وظایف سازمانی ماینر‌های قاچاق به سازمان اموال تملیکی واگذار شد.

صاحب‌خبر -

نظام دوست مدیرکل اداره اموال تملیکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: بر اساس تصویب قانون قاچاق در سال ۹۲ و وظایف سازمانی ماینر‌های قاچاق به سازمان اموال تملیکی واگذار شد.

او در ادامه بیان داشت: امسال ۲۴۵ فقره پرونده ورودی ماینر قاچاق به سازمان اموال تملیکی خوزستان داشته است که از این تعداد ۶۷ فقره به نفع دولت ضبط قطعی شده است و ۱۵ فقره از این پرونده‌ها برائت شد.

نظام دوست با اشاره به ارزش ریالی این ماینر‌های ضبط شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این ماینر‌ها حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل اداره اموال تملیکی خوزستان در پایان گفت: قانون گزار برای ماینر‌های ضبط قطعی شدن تکلیفی تایین نکرده است و پرونده‌های ماینر تا زمانی که دستورالعمل برای تعین و تکلیف آن‌ها به سازمان ابلاغ نشود و باید انبار شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات ماینر‌ها برای انبار‌ها نداشتن دستورالعمل است و مرور زمان باعث از بین رفتن کمیت و کیفیت کاسته شود و ارزش مالیات آن‌ها نیز کم می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما