شناسهٔ خبر: 50410404 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایسنا تاکید شد

توجه به جایگاه آموزشهای مهارتی در بودجه ۱۴۰۱

ندا خسرو شاهی

معاون وزیر کار بر لزوم تبیین جایگاه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و از افزایش تعداد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی تا پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

غلامحسین حسینی نیا با تاکید بر اولویت بخشی به موضوع فنی و حرفه‌ای به ایسنا، گفت: اگرچه همه محدودیتهایی که دولت در این برهه زمانی خاص دارد را درک می کنیم ولی انتظار داریم که موضوع فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی برای همه دست اندرکاران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مجلس شورای اسلامی در اولویت بالاتری قرار بگیرد لذا در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه می طلبد که موضوع آموزشهای فنی وحرفه ای در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

وی در ادامه از افزایش تعداد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی تا پایان سال خبرداد و گفت: یکی از روشهای توسعه آموزشها و افزایش چتر مهارتی در کشور، بحث ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در کارخانه‌ها و کارگاههای بزرگ تولیدی است. تاکنون ۶۰۰ مرکز از این مراکز را طی این سالها راه اندازی کرده‌ایم و برنامه داریم که امسال به لحاظ اهمیتی که این مراکز دارند و امتحان خوبی که برای افزایش مهارت پس دادند ۸۰۰ مرکز دیگر را راه اندازی کنیم و تعداد آنها را در استانها به ۱۴۰۰ مرکز برسانیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت گواهینامه‌های مهارتی تاکید کرد: از نظر سازمان جهانی کار، گواهینامه‌های مهارتی جنبه بین المللی دارند و در کشورهای دیگر هم این استانداردها در حال انجام است و مورد استفاده قرار می گیرد لذا لازم است استانداردهای مهارتی را مشخص کنیم و افراد گواهینامه فنی و حرفه ای و صلاحیت حرفه ای داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، کشورهایی همچون آلمان، ‌چین و ژاپن که به مرحله توسعه رسیده‌اند از طریق تکنسین‌های خود و تربیت نیروهای ماهر بوده است.

انتهای پیام

نظر شما