شناسهٔ خبر: 50410164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آخر هفته در کدام مناطق کشور باران می‌بارد؟

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای سواحل شمالی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و همچنین طی امروز در مناطقی از هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

برف و باران فردا در برخی مناطق کشور

وی ضمن اشاره به اینکه از بعد از ظهر فردا دامنه‌های زاگرس در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، قزوین و تهران هم با بارش پراکنده همراه با وزش باد مواجه هستیم، ادامه داد: طی روز جمعه ورود سامانه بارشی جدیدی را به کشور داریم که ابتدا نوار غربی و سپس دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد و برای این مناطق رگبار پراکنده را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه انتظار ادامه بارش‌ها را در سواحل شمالی به ویژه غرب مازندران، گیلان و اردبیل داریم، افزود: در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب کشور و همچنین ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد و در مناطقی از غرب و جنوب غرب هم شاهد رگبار پراکنده هستیم.

رفیعی با بیان اینکه شدت بارش‌ها طی این روز در شمال استان‌های کرمانشاه و قزوین و همچنین استان‌های همدان، کردستان، زنجان و اردبیل است و روز یکشنبه این سامانه بارشی تضعیف می‌شود، اظهار کرد: آب‌های خلیج فارس به ویژه شمال آن طی روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاطم هستند و غرب دریای خزر هم طی روز شنبه این شرایط را دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران در ساعات بعد از ظهر امروز نیمه ابری است و برای آن وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای امروز پایتخت ۱۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود و حداقل دمای آن فردا به ۱۰ درجه می‌رسد.

نظر شما