شناسهٔ خبر: 50407902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۷ جایگاه‌های سوخت استان مرکزی در مدار توزیع

اراک - ایرنا - سامانه هوشمند سوخت از حدود ساعت ۱۲ روز گذشته به صورت سراسری دچار اختلال شد که مشکلاتی را به دنبال داشت اما این نارسایی‌ها به صورت سراسری در حال رفع است و در استان مرکزی نیز ۵۷ جایگاه‌های سوخت در مدار توزیع قرار دارد و اکنون شهروندان در حال سوخت‌گیری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اختلال در سامانه هوشمند سوخت برای ساعتی محدود منجر به تشکیل صف‌ مقابل جایگاه‌های سوخت شد که این امر با وارد شدن تدریجی جایگاه ها به مدار توزیع، رفته رفته کاهش یافت و روال عادی سوخت گیری از سر گرفته شد.

پس از بررسی‌های میدانی از ساعات اولیه اختلال در سوختگیری در جایگاه‌های مختلف استان مرکزی و به خصوص اراک، کارشناسان فنی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این استان وارد عمل شدند و توانستند به صورت تدریجی مشکل ایجاد شده را مدیریت کنند.

استاندار مرکزی در مورد مشکلات جایگاه‌های سوخت که از روز گذشته به صورت سراسری بروز کرده، عنوان داشت: ۹۷ جایگاه سوخت در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که روز گذشته با اختلال مواجه شدند و بلافاصله دستگاه‌های متولی و اعضای شورای تامین برای مدیریت شرایط پای کار آمدند و شرایط به بهترین نحو ممکن مدیریت و کنترل شد.

به گفته سید علی آقازاده تا بامداد امروز بیش از ۵۷ جایگاه سوخت وارد مدار شدند که برخی به شکل آفلاین و برخی هم به شکل سهمیه‌ای در حال ارایه خدمات هستند و امید است که تا ظهر امروز شرایط به شکل طبیعی برقرار شود.

 جایگاه‌های سوخت استان مرکزی در مدار توزیع

جایگاه امام علی (ع) شهر اراک از همان ابتدای اختلال، به شهروندان سوخت رسانی کرد

مدیر جایگاه سوخت امام علی(ع) اراک در گفت و گو با ایرنا، گفت: این جایگاه از همان ساعتی که اختلال در سامانه سوخت ایجاد شد تا کنون فعال بوده و جزو معدود جایگاهی در کشور بوده که اختلالی در خدمت رسانی به شهروندان نداشت. 

«یوسف آسکانی» افزود: طولانی بودن صف‌های مقابل این جایگاه سوخت از دیروز تا کنون به دلیل غیرفعال بودن دیگر جایگاه‌های سوخت اراک بوده و حتی از شهرستان‌های دیگر استان نیز به این جایگاه مراجعه کردند. 

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع سوخت با نرخ آزاد در جایگاه امام علی(ع)، بنزین سهمیه‌ای نیز در این مرکز عرضه می‌شد و هیچ مشکلی در این خصوص نداشته‌ایم. 

مدیر جایگاه سوخت امام علی(ع) اراک بیان کرد: در مدت زمانی کوتاه حدود ساعت یک بامداد برق این مرکز  قطع شد اما با وجود برخورداری از دستگاه ژنراتور حتی یک لحظه هم فرآیند توزیع سوخت متوقف نشد.

 جایگاه‌های سوخت استان مرکزی در مدار توزیع

در اسرع وقت ۴ نازل این جایگاه به مدار توزیع سوخت بازگشت

مدیر جایگاه ولیعصر(عج) اراک نیز در گفت و گو با ایرنا، گفت: سوختگیری در این جایگاه به صورت سراسری از ساعت ۱۲ روز گذشته قطع شد که با تلاش مسئولان فنی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ساعت ۲۰ دیروز چهار نازل از ۱۲ نازل به مدار توزیع بازگشت. 

«محمد غدیری» افزود: اکنون در جایگاه ولیعصر(عج) اراک بنزین با نرخ آزاد توزیع می‌شود و مشکلی در ارائه خدمات به شهروندان نیست.

مدیر جایگاه سوخت اناری اراک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: فرآیند سوختگیری در این جایگاه همزمان با سراسر کشور قطع شد. 

«عباس اناری» افزود: مسئولان فنی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی توانستند به صورت دستی چهار نازل جایگاه اناری را فعال کنند.

 جایگاه‌های سوخت استان مرکزی در مدار توزیع

۵۷ جایگاه سوخت رسانی استان مرکزی در مدار توزیع است

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی نیز گفت: اکنون ۵۷ جایگاه  از ۹۷ جایگاه سوخت این استان در مدار توزیع قرار گرفته‌اند و بقیه نیز در اسرع وقت فعال خواهند شد. 

«سعید جمشیدی» افزود: ۹ جایگاه «امام علی»(ع)، «خنجین»، «۳۱ مشهد» و «حاج‌باشی» اراک، «مهستان ۱» دلیجان و «آریا»، «فدک»، «خورشید» و «ارس» ساوه علاوه بر بنزین نرخ آزاد، بنزین و نفت‌گاز سهمیه‌ای نیز توزیع می‌کنند. 

وی ادامه داد: اکنون ۱۵۵ نازل بنزین و ۷۱ نازل نفت‌گاز در استان مرکزی فعال شده و به همشهریان خدمات ارائه می‌کنند. 

در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت در روز گذشته ، استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شد اما طبق گزارش های خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور هم‌ اکنون سوخت‌گیری در بیشتر جایگاه‌های عرضه مشکلی ندارد.

به گفته کارشناسان، به دلیل پراکندگی جایگاه‌های سوخت در کشور و لزوم حضور کارشناسان فنی، رفع صد درصدی این مشکل مقداری زمان‌بر خواهد بود.

براساس اعلام مسوولان شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی، سهمیه سوخت یارانه‌ای کاملاً برای دارندگان کارت سوخت محفوظ خواهد بود و شایعات افزایش قیمت سوخت کذب بوده و به هیچ وجه صحت ندارد.

به گفته مسئولان وزارت نفت، اکنون بیشتر جایگاه های سوخت کشور وارد مدار شده اند و مابقی نیز به زودی وارد مدار خواهند شد و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت این مشکل فنی به طور کامل رفع خواهد شد و جایگاه های سوخت بنزین به روال عادی سرویس‌ دهی خواهند کرد.

نظر شما