شناسهٔ خبر: 50407876 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال چه گفتند؟!

رضائیان: میراث‌دار بیش از ۷۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی هستیم/ اصولی: به‌دنبال درآمدزایی پایدار هستیم

اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پیرامون نشست روز گذشته خود با سایر اعضا به اظهارنظر پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ بهرام رضائیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به اینکه عزیزی خادم و مجموعه فدراسیون قصد دارند تا امورات تیم های ملی را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند، برنامه ریزی و اقدامات مختلفی در این زمینه صورت گرفته شده. فوتبال طی سال‌های اخیر باعث شادی ملت شریف ایران بوده و با معماری نوینی که اکنون در بخش مدیریتی و ساختاری فدراسیون فوتبال رخ داده، در انتظار روزهای بهتر از گذشته باید باشیم.

وی در ادامه عنوان داشت: چالشی که فدراسیون فوتبال اکنون با آن مواجه شده، بدهی های مالیاتی است که از سال‌های قبل روی دست این فدراسیون مانده و اکنون مشکل ساز شده. فدراسیون تمایل دارد به شکلی این مشکل را رفع کند اما به دلیل عدم پرداخت مالیات در زمان مقرر، متاسفانه بدهی‌ها روی هم انباشته شده و اکنون مشکل ساز شده. در واقع ما میراث دار بیش از ۷۰ میلیارد بدهی مالیاتی سالهای قبل هستیم.
 
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بیان داشت: بحث تیم ملی فوتبال جهت حضور در جام جهانی، تیم فوتبال امید در رقابتهای آسیایی و المپیک، تیم ملی فوتبال بانوان جهت شرکت در رقابتهای فینال جام ملتهای باعث شده تا تمرکز فدراسیون بر روی این تیم ها متمرکز باشد. این برنامه ها، جز الویتهای فدراسیون است
 
رضائیان در پایان گفت: امیدواریم سازمان مالیاتی کشور مانند همیشه که نگاه خاصی به ورزش دارد، به فوتبال کمک کند و با هم اندیشی این معضل حل شود. همان طور که اعلام کردم، چندین سال است این بدهی روی دست فدراسیون فوتبال بوده و ما قصد داریم این مشکل را حل کنیم اما به زمان نیاز داریم و تقاضای ما این است که در راه حل این مشکل سازمان مالیاتی کل کشور همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال به عمل آورد.
 
هم‌چنین احسان اصولی، دیگر عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال روز گذشته طبق دستور جلسه اعلام شده برگزار شد. یکی از مهم‌ترین موارد دستور جلسه؛ بررسی و تصویب پیشنهاد ریاست فدراسیون جهت انتخاب دبیرکل فدراسیون بود که با رای تمام اعضای حاضر در جلسه حسن کامرانی‌فر رای لازم را کسب و به عنوان دبیرکل منصوب شد. ضمن این که بررسی در حوزه های مختلف کمیته انضباطی بر پایه پیشنهادات سازمان لیگ و ارکان قضایی مطرح شد. در خصوص مباحث اقتصادی قرارداد نفت پارس با اصلاحاتی مواجه و قرار شد قرارداد جدیدی با رعایت و توجه به صرفه و صلاح فدراسیون نهایی شود که به تصویب رسید.
 
وی در ادامه عنوان داشت: درباره همکاری با شرکت همراه اول توضیحاتی ارائه شد که به زودی تبدیل به قرارداد خواهد شد. این قرارداد درخصوص فضاهای مجازی و داده و محتوای مربوط به این حوزه یکی از روش‌هایی است که در درآمدزایی فدراسیون به آن توجه داریم و بنا است در این بخش درآمدزایی پایدار داشته باشیم. در واقع معماری نوینی در فوتبال کشور شکل گرفته است و باید تکامل پیدا کند.
 
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بیان داشت: در تلاشیم تا رویکرد درآمدزایی فدراسیون را به سمت و سویی ببریم که از داده‌های تولیدی از فدراسیون و تیم های ملی درآمدزایی جدیدی به وجود بیاوریم. در واقع از خام فروشی در فدراسیون به سمتی حرکت می کنیم که با پردازش اطلاعات و رویدادها و تولید محتوای مخاطب پسند درآمد ایجاد کنیم. همچنین در فضای جدیدی مانند فوتبال مجازی که پدیده جدیدی در جهان است و سرمایه گذاری کلانی روی آن در حال شکل‌گیری در جهان است ما نیز از این حوزه بهره ببریم و از این ظرفیت با همکاری همراه اول استفاده خواهیم کرد.
 
سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیون تصریح داشت: شیوه کار ما مشارکت است و اینکه یک پروژه را به طور انحصاری به یک شرکت بسپاریم و خودمان کنار برویم اینطور نخواهد بود، بلکه از طریق درآمدهای کسب شده براساس توافق صورت گرفته سهم فدراسیون پایدار خواهد بود و حق فدراسیون برای تولید محتواها به عنوان سرمایه و دارایی فدراسیون حفظ خواهد شد. مذاکرات مفصلی در حال انجام است که پس از اتمام کار کارشناسی توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد.
 
اصولی در پایان گفت: مبحث دیگر مطرح شده در نشست هیات رییسه بحث فراخوان طراحی لوگوی جدید فدراسیون فوتبال بود که یک درخواست عمومی است. در نهایت برگزاری فراخوان طراحی لوگوی جدید فدراسیون فوتبال به تصویب اعضا رسید و به زودی جزییات آن منتشر خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما