شناسهٔ خبر: 50407035 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صبح امروز انجام شد؛

رونمایی از آمارنامه شهر و شهرداری تهران

صاحب‌خبر -
رونمایی از آمارنامه شهر و شهرداری تهران
خبرگزاری آریا - شهر: در آیین رونمایی از آمارنامه شهر و شهرداری تهران، بر اطلاعات به روز و دقیق از شهر به عنوان مرجعی مهم برای اداره شهر از سوی مدیران شهری عنوان شد.
به گزارش خبرنگار شهر، صبح امروز –چهارشنبه 5 آبان 1400- از آمارنامه شهر و شهرداری تهران در مرکز رصدخانه شهری تهران رونمایی شد. در این مراسم، لطف‌الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران و محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران حضور داشتند.
فروزنده در این مراسم، جمع‌آوری و به روزسانی اطلاعات و آمار مربوط به شهر تهران را یکی از ملزومات مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: مسیر هوشمندسازی در تهران باید تسریع شود و در این مسیر مدیران شهری نیاز دارند تا برای اداره بهتر شهر اطلاعات و آمار به روز در اختیار داشته باشند.
معاون شهردار تهران توضیح داد: رصد خانه شهر تهران، داده‌های شهر را جمع آوری، پالایش، تفسیر، توصیف و تحلیل می‌کند و پیش بینی از آینده ارائه می‌دهد.
فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هم در آیین، یکی از مباحث اصلی مطرح در حوزه فناوری را، داده محوری عنوان کرد که به گفته او، سبب می‌شود شهرداری، شهروندان، بخش خصوصی و دولتی از آن نفع ببرند. 
به گزارش شهر، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه و انتشار سالنامه آماری شهر و شهرداری تهران را که تصویر آماری از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ... تهران است را بر عهده دارد. آمارنامه‌های شهرداری بر حسب تفکیک وظائف معاونت‌های مختلف این نهاد و حوزه‌های کاری آنان بخش‌بندی شده است. این طبقه بندی در سطح شهر بر اساس طبقه بندی ISIC انجام شده که از مجموع آن 19 سرفصل انتخاب و در آمارنامه شهر منتشر شده و بخش‌هایی مثل شیلات، کشاورزی و دام‌پروری که در شهر تهران معنادار نیست در آمارنامه قید نشده است.

نظر شما