شناسهٔ خبر: 50405939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

آمریکا آسیب پذیرترین کشور در حملات سایبری

آمار‌های موسسه Specops Software نشان می‌دهند که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ بیشترین حملات سایبری علیه امریکا صورت گرفته‌است

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، آمار‌های موسسه Specops Software نشان می‌دهند که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ بیشترین حملات سایبری علیه امریکا صورت گرفته‌است. ۱۵۶ حمله طی ۱۴ سال. حمله سایبری به امریکا بیش از مجموع حملات به کشور‌های بریتانیا، هند و آلمان بوده‌است. طی این مدت امریکا در هر سال با ۱۱ حمله سایبری مواجه بوده‌است. عمده این حملات موفق بوده که در آخرین حمله سایبری در ماه مه ۲۰۲۱، هکر‌ها یکی از بزرگترین خطوط لوله سوخت در ایالات متحده را بستند که منجر به کمبود سوخت در سواحل شرقی این کشور شد و اپراتور را مجبور به پرداخت ۴/۴ میلیون دلار باج برای بازگرداندن خدمات کرد.

این حملات و موارد دیگر مانند آن‌ها یادآور هشداری است که زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده مملو از آسیب پذیری است و سوءاستفاده گران در سراسر جهان قادر به بهره مندی از آن‌ها هستند. این حملات همچنین باعث افزایش درخواست‌ها به دولت بایدن شده است که نه تنها دفاع سایبری ایالات متحده را تقویت کند بلکه به حمله سایبری بپردازد. اما طبق گزارش موسسه Specops Software ایران نهمین کشوری است که مورد حملات سایبری قرار گرفته‌است. آمار کشور‌هایی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند عبارت است از:

*امریکا: ۱۵۶ - بریتانیا: ۴۷ - هند: ۲۳ - آلمان: ۲۱ - کره جنوبی: ۱۸ - استرالیا: ۱۶ - اوکراین: ۱۶ - چین: ۱۵ - ایران: ۱۵- عربستان: ۱۵ - ژاپن: ۱۳ - کانادا: ۱۲ - فرانسه: ۱۱ - اسرائیل: ۱۱ - پاکستان: ۹ - روسیه: ۸ - هنگ‌کنگ: ۷ - ویتنام: ۶ - ترکیه: ۶ - کره‌شمالی: ۵

برچسب‌ها:

نظر شما